| کد خبر: 170867 |

◄ فرودگاه خرم‌آباد محدودیتی برای پرواز هواپیماهای پهن‌پیکر ندارد

یک کارشناس مدیریت پروژه معتقد است هیچ محدودیتی برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر در فرودگاه خرم‌آباد وجود ندارد.

تین نیوز

یک کارشناس مدیریت پروژه معتقد است هیچ محدودیتی برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر در فرودگاه خرم‌آباد وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حسین دالوند درباره خبری که درباره موانع برقراری پرواز حج  در فرودگاه خرم‌آباد گفت: چنانچه مشخصات فنی فرودگاه خرم‌آباد پس از طرح توسعه را بپذیریم قاعدتا هیچ محدودیتی برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر وجود ندارد.

چندی پیش مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما گفته بود که ارتفاع فرودگاه خرم‌آباد از سطح دریا، دمای هوا و موانع فیزیکی اطراف فرودگاه  مانع از انجام پروازهای حجاج زائران لرستانی از فرودگاه خرم‌آباد است.

او  گفت: اگر مشکل این است که 50‌میلیارد تومان اعتبار برای  طرح توسعه‌ای فرودگاه خرم‌آباد کافی نبوده است و فقط با 9 میلیارد دیگر کامل می‌شود پس چرا این رقم به‌موقع تامین نشده؟

این کارشناس تصریح کرد: همچنین اگر با تامین اعتبار و نهایی شدن طرح توسعه بازهم مشکل حل نمی‌شود پس با کدام توجیه فنی این حجم سرمایه‌گذاری ناکارآمد انجام‌گرفته است؟

با نگاهی به مقایسه سه فرودگاه مناطق کوهستانی کشور این پرسش پیش می‌آید که چگونه  فرودگاه‌های کرمانشاه و اردبیل ایستگاه پروازی اعزام حجاج هستند اما فرودگاه خرم‌آباد خیر.

او در ادامه تصریح کرد: ارتفاع فرودگاه خرم‌آباد از سطح دریا ۱۱۵۳متر و  طول باند آن 3620متر، ارتفاع فرودگاه اردبیل از سطح دریا ۱۳۱۱متر و طول باند آن 3300 متر و ارتفاع فرودگاه کرمانشاه از سطح دریا  ۱۲۰۰ متر و طول باند آن 3400 متر است.

دالوند گفت:فرودگاه خرم‌آباد پیش از طرح توسعه از دستگاه‌های کمک ناوبری  NDB VOR,DME,NDB, ILS استفاده می‌کرد که به علت کوهستانی بودن منطقه، دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME   هم جایگزین VOR/DME شد.

او در ادامه گفت: طول باند فرودگاه خرم‌آباد 3600 متر است و 18هزار متر اپرون قدیم این فرودگاه نیز دوباره تقویت و بهسازی شده است.

دالوند گفت: در  بحث دمای هوا نیز حتما انتخاب ساعت مناسب در شبانه‌روز که بیشترین تاثیر مثبت را بر ناوبری داشته باشد کار سختی نیست.

او گفت: مسئولان امر حوصله افزودن نام فرودگاه خرم‌آباد به لیست ایستگاه‌های پروازی حج امسال را نداشته‌اند و کم‌لطفی کرده و در مقام پاسخ‌گویی هم حالا چیزی گفته‌اند که رنگ و بوی فنی بدهد!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.