| کد خبر: 167211 |

◄ ازمیر و اسپارتا مسیرهای جدید فرودگاه تبریز

دو مسیر پروازی به شهرهای ازمیر و اسپارتا در ترکیه به مسیرهای پروازی فرودگاه شهید مدنی تبریز اضافه می‌شود. مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌‌شرقیبا اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی شده از اواسط خرداد تیکاف هواپیماها بین فرودگاه تبریز و فرودگاه شهرهای یاد شده صورت گیرد.

تین نیوز

دو مسیر پروازی به شهرهای ازمیر و اسپارتا در ترکیه به مسیرهای پروازی فرودگاه شهید مدنی تبریز اضافه می‌شود. مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌‌شرقیبا اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی شده از اواسط خرداد تیکاف هواپیماها بین فرودگاه تبریز و فرودگاه شهرهای یاد شده صورت گیرد.

صفایی، انجام هفته‌ای یک پرواز به مقاصد ازمیر و اسپارتا را از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این دو مقاصد خارجی عنوان و اضافه کرد: ظرفیت‌ پروازهای یاد شده 160 نفر است که با ایرباس A320 انجام می‌شود.

او، با اعلام آمادگی حوزه تحت مدیریتش برای برقراری پرواز به مقاصد جدید در اقصی نقاط  دنیا اظهار داشت: باتوجه به وجود دستگاه‌های کمک ناوبری، ترمینال و باندهای پروازی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، شرکت‌های هواپیمایی می‌‌توانند در تمام مسیرهای مدنظر خود از فرودگاه تبریز پرواز برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی از تلاش برای استقرار یک فروند هواپیما جهت پشتیبانی از پروازهای داخلی و خارجی در مواقع تأخیر و ابطال خبر داد و تصریح کرد: در صورت تحقق این امر، شاهد کاهش تأخیرات و پشتیبانی از پروازهای فرودگاه همجوار از جمله فرودگاه سهند خواهیم بود.

وی پایه بودن فرودگاه تبریز برای هواپیمای پشتیبان جهت ساپورت پروازهای خارجی نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورت حضور یک فروند هواپیمای یاد شده، پروازهای خارجی به مقصد وان و باکو نیز تحت پوشش هواپیمای پشتیبان خواهند بود.

گفتنی است، ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا از لحاظ بزرگی و دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری محسوب می‌شود.

جمعیت آن طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۰۸ میلادی، 3 میلیون و 739 هزار و 353  نفر است.

اسپارتا نیز نام یکی از استان‌های ترکیه است که در جنوب غربی این کشور واقع شده‌ و مرکز آن شهر اسپارتا است که استان‌های همسایه آن عبارتند از: افیون در شمال‌غرب، بوردور در جنوب‌غربی، آنتالیا در سمت جنوب، و قونیه در شرق.

مساحت استان اسپارتا، 8 هزار و 993 کیلومتر مربع و جمعیت آن 448 هزار و 298 نفر است.

هم اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای هامبورگ، استانبول، نجف، بغداد و مدینه و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران ، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز،  بندرعباس، عسلویه، کیش، رشت و کرمان  برقرار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.