| کد خبر: 161397 |

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها:

پیشتازی ایران در لحاظ راه اندازی مسیرهای هوایی در سند چشم انداز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در افتتاحیه سومین کارگاه آموزشی ASBU تاکید کرد که ایران تنها کشور منطقه است که راه اندازی راه های مستقیم هوایی را در چشم انداز پنج ساله و سند چشم انداز خود لحاظ کرده است.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در افتتاحیه سومین کارگاه آموزشی ASBU تاکید کرد که ایران تنها کشور منطقه است که راه اندازی راه های مستقیم هوایی را در چشم انداز پنج ساله و سند چشم انداز خود لحاظ کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سعید اکبری در افتتاحیه سومین کارگاه آموزشی ASBU با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه ارتباطات طی سال های اخیر عنوان کرد: زمانی که من در این صنعت استخدام شدم، هنوز از تلفن های هندلی استفاده می شد ولی در سال های اخیر به ویژه یکی دو سال اخیر، به رشد فناوری های تلفن های هوشمند و ارتباط های ترکیبی دست یافته ایم که این رشد با سرعت قابل قبولی ادامه دارد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد فناوری های سیستم های هواپیمایی غیر نظامی دنیا افزود: این فناوری ها با پویایی و سرعت پیش می رود و باید بتوانیم خودمان را به آن برسانیم. به عنوان کشوری که باید حلقه هواپیمایی را سرویس دهد، باید تلاش کنیم تا از پیشرفت های روز دنیا عقب نمانیم.

وی گفت: ایکائو در این زمینه چندان فعال و سریع نیست و بیشتر دنباله رو است که البته با توجه به اینکه باید برای تمامی کشورها در حوزه فناوری برنامه ریزی کند، این موضوع طبیعی است.

اکبری افزود: صنعت هواپیمایی، صنعتی فراگیر است و تمام کشورها با آن درگیرند. بنابراین باید با دنیا هماهنگ باشیم. زمانی از CNS استفاده می شد و بعد مفهوم CNSATM CONCEPT مطرح شد و ASBU نیز محصول این فرایند است و تمام پیشرفت ها در قالب بلاک هاست و کشورهایی که نمی توانند خود را با این قالب ها تطبیق دهند، از مزایای آن محروم می شوند.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پیشتازی ایران در راه اندازی مسیرهای هوایی جدید گفت: ایران تنها کشور منطقه است که راه اندازی راه های مستقیم هوایی را در چشم انداز پنج ساله و سند چشم انداز خود لحاظ کرده است. البته بدون پشتوانه متخصصان ارتباطات و ناوبری هوایی که از نظر کیفیت کار و دانش در منطقه اول هستند، قادر به انجام این کار نبوده ایم.

وی افزود: از سال ها پیش اجرای برنامه نقشه راه "اسبو" را شروع کردیم و خوشبختانه به ایده آل هم نزدیک هستیم. ایده آل آن است که بگوییم ایجاد مسیرهای هوایی جدید و توسعه ناوبری هوایی ما بر اساس نیاز است.

اکبری با اشاره به اینکه کشور عراق در جذب پروازهای عبوری، رقیب اصلی ایران محسوب می شود، گفت: تفکر ما هواپیمایی است ولی باید این تفکر را در قالب اقتصادی به منصه ظهور بگذاریم و بازار را از دست ندهیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: تمام خوشبینی ما به اتکای اطمینان بر مهارت کارشناسان معاونت ارتباطات و ناوبری هوایی است که این معاونت هم در نوک پیکان بیرونی قرار دارد و هم نقطه اتکای شرکت برای درآمدزایی است.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی پروازهای عبوری ایران گفت: این رشد مایه افتخار و در عین حال موجب نگرانی است که چگونه خود را با این حجم پرواز تطبیق دهیم.

گفتنی است، سومین کارگاه آموزشی ASBUاز صبح امروز در دانشکده مرکز آموززش عالی هوانوردی و فرودگاهی آغاز شده است و فردا(یکشنببه) به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.