| کد خبر: 161379 |

سرعت و ایمنی انتقال اطلاعات هوانوردی در فرودگاه طبس افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی گفت: با اتصال فرودگاه طبس به شبکه فیبرنوری سرعت و ایمنی انتقال اطلاعات هوانوردی در این فرودگاه افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی گفت: با اتصال فرودگاه طبس به شبکه فیبرنوری سرعت و ایمنی انتقال اطلاعات هوانوردی در این فرودگاه افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‎کل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی با تأکید براینکه این پروژه در نهایت موجب افزایش ضریب ایمنی پروازها در فرودگاه طبس می‌شود، گفت: این پروژه با هزینه‎ای بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اجرا شده است که شامل اجرای فیبرنوری از خارج تا داخل فرودگاه به همراه خرید تجهیزات مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه با خرید و نصب تجهیزات، این پروژه به طور کامل عملیاتی شده است، گفت: افزایش ظرفیت، کیفیت، سرعت و ایمنی در انتقال اطلاعات و ارتقای ضریب امنیت خطوط تلفن و دیتا، ارسال اطلاعات رادار RCAG از بستر کشوری برای مرکز کنترل فضای کشور از مزیت‌های استفاده از فیبرنوری است که با اجرای آن سرعت انتقال دیتا برای ایجاد ارتباطات اینترنت و اینترانت میان فرودگاه طبس و بیرجند افزایش یافت.

سلامی ادامه داد: همه رایانه‎های فرودگاه طبس در سال گذشته ارتقا یافته و با اجرای فیبرنوری سامانه برید، نماد و دیگر سامانه‎های مورد استفاده در فرودگاه‎ها در این فرودگاه نیز راه‎اندازی شده است.

وی افزود: با خرید تلفن‎های VOIP ارتباط سریع و بدون هزینه و با کیفیت جایگزین خطوط تلفن‎های ارتباطی داخلی و ارتباط با ستاد شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران شده است.

گفتنی است، این پروژه با هماهنگی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و با پیگیری و نظارت مهندسان اداره مخابرات و فناوری اطلاعات فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی و با همکاری شرکت مخابرات استان در مدت زمان شش ماه انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.