| کد خبر: 160477 |

◄ خنثی‌سازی بیش از 100 هواپیماربایی در زمین و ۲۶ مورد در آسمان

یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان مسئولیت حفاظت از پرواز‌ها و فرودگاه‌ها را امری خطیر و حساس دانست و افزود: امنیت در تمام ابعادش در سطوح مختلف داخلی، خارجی و مرز‌ها مهم و یک امر حیاتی است.

تین نیوز

یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان مسئولیت حفاظت از پرواز‌ها و فرودگاه‌ها را امری خطیر و حساس دانست و افزود: امنیت در تمام ابعادش در سطوح مختلف داخلی، خارجی و مرز‌ها مهم و یک امر حیاتی است.

او اظهار داشت: اگر یک هواپیما که حامل تعدادی زیادی از مردم است دچار حادثه‌ای شود قطعاً کشور چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی دچار چالش می‌شود و این جایگاه و اهمیت سپاه حفاظت فرودگاه‌ها را نشان می‌دهد.

یدالله موحد خطاب به مسئولان حفاظت فرودگاه‌ها اظهار داشت: حقوق شهروندی و امنیت مردم هر دو مهم هستند و تلفیق این‌دو گاهی مشکل و دشوار است. یک‌طرف ملاحظات امنیتی و از طرف دیگر مقاومت و واکنش مردم که ممکن است با آن مواجه شوید، هنر این است که شما بتوانید بین این دو سازش برقرار کنید.

امیرارسلان محمدپور فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان از رضایت‌مندی ۹۸ درصدی مسافران از عملکرد کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی کرمان خبر داد و گفت: تکریم مسافران و جلب رضایتمندی عمومی مورد تأکید است.

امیرارسلان محمدپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰ شهید حفاظت هواپیمایی و ۲۵ جانباز سرافراز این سپاه، اظهار داشت: ماهانه ۳۴۸ پرواز از طریق فرودگاه‌های استان انجام می‌شود و تعداد ۴۶ هزار و ۸۵۵ نفر مسافر از فرودگاه‌های استان استفاده می‌کنند.

او اظهار داشت: فرودگاه‌ها جزو اماکن حساس کشور‌ها محسوب شده و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند فرودگاه‌های کشورمان نیز از این قاعده مستثی نبوده و هم برای کشور و هم برای سایر کشور‌های غربی و استکباری اهمیت دارند.

او در ادامه اظهار کرد: تمام وقایع و رخداد‌های مربوط به فرودگاه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن بازتاب جهانی و منطقه‌ای پیدا می‌کنند لذا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، استکبار جهانی، امنیت هوانوردی کشور را نشانه گرفت تا به عزت و اقتدار نظام در این حوزه ضربه وارد کند و چهره نظام را خدشه‌دار و ناکارآمد نشان دهند.

امیرارسلان محمدپور تصریح کرد: شیطنت‌ها و خباثت‌های استکبار ادامه داشت تا در ۵ دی ۱۳۶۳ حضرت امام خمینی (ره) بافرمان تاریخی و حکومتی خود مبنی بر تأسیس سپاه حفاظت هواپیمایی و واگذاری مأموریت خطیر حفاظت از هواپیمای مسافربری به سپاه، خط بطلانی بر تعرض‌های استکبار بر این صنعت کشید.

او خاطرنشان ساخت: با عنایت خداوند متعال و همت و تلاش صادقانه و دلسوزانه شبانه‌روزی کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی، مأموریت محوله به نحو احسن و با موفقیت ۱۰۰ درصدی انجام پذیرفته و در طول این مدت ۳۳ ساله بیش از ۱۰۰ مورد خنثی‌سازی در زمین و ۲۶ مورد خنثی‌سازی هواپیماربایی در آسمان داشته‌ایم.

امیرارسلان محمدپور عنوان کرد: آشنایی به قوانین کاری، امنیتی و قضائی به یک اندازه در موفقیت مأموران حفاظت فرودگاه مؤثر است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت دادگستری و دادستانی در جهت بصیرت افزایی و ارتقای دانش حقوقی و قضائی کارکنان استفاده مناسب گردد.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان افزود: برای ارائه یک چهره موفق اخلاقی، اسلامی، نظامی و امنیتی از خود برای مسافرین، منشور اخلاقی مدیریتی ۳۵ گانه تهیه و تنظیم گردیده و در حال اجرایی شدن هست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.