| کد خبر: 158186 |

راه‎اندازی اولیه DVOR/DME فرودگاه گرگان و ارتقای سطح خدمات هوانوردی

مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان از پایان عملیات راه‎اندازی اولیه سیستم کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه گرگان با حضور کارشناسان کُره‎ای شرکت سازنده خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان از پایان عملیات راه‎اندازی اولیه سیستم کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه گرگان با حضور کارشناسان کُره‎ای شرکت سازنده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‎کل فرودگاه‎های استان گلستان، رامین آذری در این باره گفت: با پایان یافتن عملیات نصب فیزیکی سیستم کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه گرگان، عملیات مربوط به راه‎اندازی اولیه این سیستم (Initial Proof Of Performance) توسط متخصصان کُره‎ای شرکت سازنده و کارشناسان الکترونیک هواپیمایی اداره کل ارتباطات و ناوبری در طی مدت ده روز با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: سامانه DVOR/DME به منظور ارتقای سطح خدمات هوانوردی راه‌اندازی شده و با پایان راه‎اندازی اولیه، هم‌ اکنون آماده وارسی پروازی (Flight Check) است.

آذری ادامه داد: دستگاه کمک‌ناوبری DVOR/DME جدید نصب شده در فرودگاه گرگان ساخت شرکت MOPIENS کره‌جنوبی است که با صرف 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خریداری، نصب و راه‎اندازی شده است.

گفتنی است، با بهره‎برداری از این سیستم، دستگاه قدیمی VOR/DME فرودگاه گرگان با طول عمر 15 سال جمع‎آوری و جای خود را به سامانه جدید و به روز نصب شده خواهد داد. عدم تاثیرپذیری از موانع اطراف، کنترل و مانیتورینگ هوشمند و پایداری بالا از ویژگی‎های سیستم جدید کمک‌ ناوبری  DVOR/DME  فرودگاه گرگان است

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.