| کد خبر: 157644 |

نصب نخستین رادار تقرب با توان بومی کشور

اولین رادار تقرب فرودگاهی با توان داخلی و بومی کشور در فرودگاه بندرعباس نصب و فعال می شود.

تین نیوز
اولین رادار تقرب فرودگاهی با توان داخلی و بومی کشور در فرودگاه بندرعباس نصب و فعال می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در اواسط دهه گذشته قرار بود رادار تقرب ساخت شرکت تالس فرانسه در فرودگاه بندرعباس نصب شود که به دلیل تحریم های ناعادلانه پروژه متوقف شد. 

اخیرا با حصول توافق برجام، دوباره موضوع رادار تقرب فرودگاه بندرعباس از طریق اداره کل ارتباطات و ناوبری پیگیری و پس از برگزاری جلسات متعدد با شرکت سازنده، مقرر شد همان رادار توسط کارشناسان اداره مهندسی تجهیزات راداری و اتوماسیون هوانوردی در فرودگاه بندرعباس نصب و راه اندازی شود.

نصب رادار تقرب که از پیچیده ترین فن آوری های روز دنیا و نیازمند تخصص های پیشرفته در زمینه های مختلف علوم الکترونیک  و تا اندازه ای مکانیک است در کشور ما بی سابقه بوده است و برای نخستین بار توسط کارشناسان داخلی انجام می شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پس از آماده سازی ابنیه و تاسیسات سایت محل استقرار رادار، اعم از اتاق دستگاه و پی ریزی دکل آنتن رادار  تمام عملیات نصب شامل نصب فیزیکی رک ها و تجهیزات الکترونیک، دکل آنتن، نصب موتور آنتن در اتاقک استقرار (Pedestal)، نصب پوشش محافظ آنتن در مقابل شرایط محیطی (Radom) و غیره توسط کارشناسان و یا با نظارت مستقیم آنها  انجام می شود  و به زودی شاهد بهره برداری از این رادار در شبکه نظارت هوانوردی کشور خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.