| کد خبر: 35024 |

اعلام آمادگی ۳ شرکت اروپایی برای فروش رادار به ایران

تین نیوز | مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به وجود ۱۰ دستگاه رادار در فضای کشور و نصب ۶ دستگاه‌ در فرودگاه‌ها، گفت: علاوه بر این باید ۱۱ رادار جدید هم خریداری کنیم که میزان این چند برابر تقاضای کشورهای جنوب خلیج فارس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ محمدعلی ایلخانی با اعلام این‌که در حال حاضر 103 راه هوایی در کشور وجود دارد که طول آن به 61 هزار و 776 کیلومتر می‌رسد، گفت: تا چندی پیش ما در کشور 92 راه هوایی داشتیم اما توانستیم طی ماه‌های گذشته با توجه به مشکلاتی که در فضای کشور اوکراین و عراق پیش آمده بود، پروازهای عبوری از فضای کشورمان را افزایش داده و فضای امنی را برای پروازها ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه از نتایج مذاکرات ایران با گروه 1+5 ورود شرکت‌های خارجی به ایران بوده است، افزود: 3 شرکت بزرگ اروپایی از فرانسه، ایتالیا و اسپانیا جلساتی را با ما داشتند تا دستگاه‌های رادار و کمک‌ها ناوبری برای تجهیز راه‌های هوایی و فرودگاه‌های کشور خریداری کنیم.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: کشورهایی که تا سال گذشته حاضر به صبحت با ایران نبودند، امروز به صورت داوطلبانه وارد ایران شدند و با نامه رسمی از کشورهایشان حاضرند  دستگاه‌های خود را به ما بفروشند که این امکان را به ما می‌دهد تا جنس با کیفیت و بهتری را با قیمت مناسب در مناقصه بین‌المللی خریداری کنیم.
 
ایلخانی با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها جزو بهترین و بزرگترین شرکت‌های دنیا هستند، گفت: یکی از این شرکت‌ها تجهیزات 35 درصد از کشورها را مدیریت می‌کند.
وی تصریح کرد: برآورد ما این است که بین 250 تا 300 میلیون دلار باید هزینه نوسازی سیستم‌های راداری کنیم؛ به دلیل اینکه رادارهایی که 10 تا 15 سال پیش از فرانسه خریداری کردیم، پاسخگوی نیاز ما نیست و باید تا 3 سال آینده سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم.
 
ایلخانی در خصوص فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر سه فرودگاه در تهران و البرز داریم که برای آنها به دنبال انتخاب مشاور بین‌المللی هستیم که هم در ساخت فاز دوم فرودگاه امام و تعریف یک شبکه اختصاصی برای اتصال مهرآباد به فرودگاه امام برنامه ارائه دهد.
وی افزود: پروژه فاز 2 فرودگاه امام خمینی(ره) به ساخت ترمینالی با 20 میلیون مسافر اختصاص دارد که حداقل 3 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، بنابراین نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داریم تا فاز 2 فرودگاه را راه‌اندازی کنیم.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه طرحی را فرانسوی‌ها و مالزی ارائه کرده که همه در قالب طرح است و برای اجرا نیاز به مشاور بین‌المللی داریم، گفت: ما امسال در بودجه عمرانی شرکت فرودگاه‌های کشور بودجه قابل ملاحظه‌یی را برای ساخت نداریم اما در سال 94 بودجه مناسبی را برای شروع عملیات اجرایی شرکت در نظر می‌گیرند.

ایلخانی در خصوص چگونگی انتخاب پیمانکار برای فرودگاه امام گفت: باید مناقصه بین‌‌المللی برای انتخاب مشاور خارجی بگذاریم تا در طراحی نظارت هم شاهد تحول در این بخش باشیم.
وی در خصوص بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: بدهی ایران ایر به تنهایی بالغ بر 100 میلیارد تومان و هواپیمای آسمان 60 میلیارد تومان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاوشگر 0 0

    ماشاءالله چه اشتهایی، باکی قراردادمیبندند شرکت توزیرزمین بازنشسته ها

  • علیرضا 0 0

    آمار ارایه شده اشتباه است. کدام شرکت ۳۵ درصد تجهیزات راداری را مدیریت میکند. تین نیوز هم بدون توجه برای برخی شرکت‌ها تبلیغ میکند در حالی که شرکت‌های بهتری در ایتالیا، فرانسه و…وجود دارند. آقایان مسئول و تین نیوز: اگر احساس مسئولیت میکنید گزارشی در خصوص سرپرست ۸ ماهه شرکت فرودگاهها و سمتشان قبلی ایشان آماده کنید. راستی میدانید مدرک ایشان چیست؟ میدانید آخرین مدرک چطور و چه زمانی اخذ شده است؟ چرا آقای وزیر ۸ ماه است که حکم برای ایشان صادر نمیکنه. اگر واقعا شما بیطرف هستید منتشر کنید زیرا این کار را برای مدیران قبلی شرکت انجام میدادید.

  • مشاور 0 0

    یعنی شرکت ماهان و سایر شرکت های هوایی هیچ بدهی ندارد!!!؟؟ یا جناب رئیس هوای بعضی ها را بیشتر دارند و اطلاع رسانی یک طرفه است؟؟!!