| کد خبر: 141746 |

ترافیک سنگین در زمین و آسمان مهرآباد

فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تیرماه 96 با اعزام و پذیرش بیش از پنج میلیون مسافر، نسبت به زمان مشابه سال گذشته به رشد 13 درصدی دست یافته‎اند.

تین نیوز

فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تیرماه 96 با اعزام و پذیرش بیش از پنج میلیون مسافر، نسبت به زمان مشابه سال گذشته به رشد 13 درصدی دست یافته‎اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ آمار ارائه شده از سوی «گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی» در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی نشان می‎دهد که فرودگاه‎های کشور در این ماه با 40 هزار و 113 فروند نشست و برخاست و ارسال و پذیرش حدود 50 میلیون کیلوگرم بار به ترتیب به رشدی 13 و 18 درصدی رسیده‎اند.

بر همین اساس در تیرماه امسال، فرودگاه مهرآباد با میزبانی از 12 هزار و 204 پرواز، اعزام و پذیرش یک میلیون و 490 هزار و 422 مسافر و ارسال و پذیرش 10 میلیون و 308هزار و 453 کیلوگرم بار، رتبه نخست پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران را به خود اختصاص داده است.

همچنین پس از مهرآباد، فرودگاه مشهد با نشست و برخاست 7114 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 999 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از هشت و نیم میلیون کیلوگرم بار در رتبه دوم قرار گرفته است.

فرودگاه بین‎المللی امام خمینی(ره) نیز با نشست و برخاست 5198 فروند هواپیما و اعزام و پذیرش 807 هزار و 61 مسافر در رتبه سوم قرار دارد؛ اما با ارسال و پذیرش بیش از 15 میلیون کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفته است. ماه پیش نیز نزدیک به 12 میلیون کیلوگرم بار از این فرودگاه ارسال و پذیرش شد.

سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای این ماه 32 هزار و 819 فروند است که طی آن نزدیک به سه میلیون و  هزار 920مسافر و نزدیک به 29 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎اند.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه با 12هزار و 204 پرواز در رتبه نخست قرار داد و پس از آن فرودگاه مشهد با 6164 فروند نشست و برخاست، نزدیک به 854 هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از شش میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با 2743 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به 280 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از دو میلیون کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ابران نیز نشست و برخاست 7294 فروند هواپیما است که طی آن نزدیک به یک میلیون و صد هزار مسافر و بیش از 20 میلیون و چهارصد هزار کیلوگرم بار منتقل شده‎اند.

در این بخش هم فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست 5080 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 800 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 15 میلیون کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی از 950 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 145 هزار مسافر و ارسال و پذیرش 2 حدود میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست 294 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 32 هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به 640 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.