◄ آزادراه اصفهان شیراز ۱ همت از محل مولد سازی دریافت میکند/زمینهای شرکت ساخت عموماً قابلیت مولدسازی ندارند
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه بخش عمده اراضی در اختیار این شرکت قابلیت مولدسازی ندارد، گفت: منابع حاصل از مولدسازی رقم بالایی نیست و تأمین مالی پروژه های زیرساختی عمدتاً از محل منابع عمومی دولت و سایر ردیف های مصوب انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه بخش عمده اراضی در اختیار این شرکت قابلیت مولدسازی ندارد، گفت: منابع حاصل از مولدسازی رقم بالایی نیست و تأمین مالی پروژه های زیرساختی عمدتاً از محل منابع عمومی دولت و سایر ردیف های مصوب انجام می شود.
به گزارش تین نیوز، هوشنگ بازوند در نشست خبری نهمین نمایشگاه حمل و نقل در پاسخ به پرسش خبرنگار تین نیوز درباره ظرفیت های مولدسازی دارایی های شرکت ساخت اظهار کرد: زمین هایی که در اختیار این شرکت قرار دارد عمدتاً حریم راه ها، آزادراه ها و خطوط ریلی است؛ به عنوان مثال در پروژه های ریلی، زمین های حریم مسیر یا بزرگراه ها عملاً امکان مولدسازی ندارند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۴ حدود ۲.۳ همت از محل مولدسازی برای شرکت ساخت در نظر گرفته شده که بخشی از آن در پروژه هایی مانند آزادراه شیراز–اصفهان به مبلغ حدود هزار میلیارد تومان و کنارگذر کرج به میزان ۱۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست. همچنین برای برخی پروژه های دیگر از جمله آزادراه اراک–خنداب نیز در سال ۱۴۰۵ منابع مولدسازی پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت تأکید کرد: مولدسازی تنها یکی از منابع محدود تأمین مالی است و بخش اصلی اعتبارات از محل منابع عمومی دولت، استجازه از فروش نفت و سایر ردیف ها تأمین می شود.
بازوند با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات گفت: تاکنون حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های شرکت ساخت ابلاغ شده و فرآیند اجرایی آن در حال انجام است. امیدواریم تا پایان سال نیز منابع قابل قبولی به پروژه های اولویت دار تزریق شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های بودجه ای، تلاش شده پروژه های راه، آزادراه و راه آهن با بیشترین اثربخشی در شبکه حمل ونقل کشور در اولویت اجرا و تأمین منابع قرار گیرند.