| کد خبر ۳۱۱۴۰۶
کپی شد

احداث ۷۷۰ کیلومتر مسیر آنتنی برای تکمیل کریدورهای بزرگراهی در دستور کار است

هوشنگ بازوند: تکمیل کریدورهای بزرگراهی نیازمند احداث حدود ۷۷۰ کیلومتر مسیر آنتنی است که در دستور کار قرار دارد.

احداث ۷۷۰ کیلومتر مسیر آنتنی برای تکمیل کریدورهای بزرگراهی در دستور کار است
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به ۹ کریدور ریلی، ۷ کریدور آزادراهی و ۱۱ کریدور بزرگراهی گفت: تکمیل کریدورهای بزرگراهی نیازمند احداث حدود ۷۷۰ کیلومتر مسیر آنتنی است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ بازوند در نشست خبری نهمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: تعیین تکلیف کریدورها که هم الزام قانونی و هم ضرورت ملی است، با تأکید ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و در چارچوب سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه حمل و نقل در دستور کار دولت قرار گرفته و امروز یکی از اولویت های دولت چهاردهم محسوب می شود.  

وی با اشاره به اینکه کریدورها می تواند در آینده به عنوان یکی از منابع مهم درآمدی کشورها و جایگزین نفت و انرژی شود، افزود: طبیعی است که با چنین رویکردی باید تکلیف کریدورهای کشور روشن شود و در این میان، کشورهای همسایه نیز به طور جدی در حال توسعه کریدورهای خود هستند. 

وی با اشاره به کریدور شمال ـ جنوب گفت: این مسیر شامل خطوط ریلی، آزادراهی و بزرگراهی از آستارا به چابهار و یا از آستارا به بندرعباس است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد:  عراق نیز به عنوان رقیب منطقه ای، کریدورهایی در بندر ام القصر ایجاد کرده است. پس نتیجه می گیریم کریدورها صرفا مسیرهای جابه جایی بار و مسافر نیستند؛ بلکه مزیت های فراوانی دارند و می توانند در حوزه های اقتصادی و سیاسی نقش آفرین باشند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل ادامه داد: در حوزه ریلی تاکنون ۹ کریدور تعریف شده است؛ شامل مسیرهای شمال ـ جنوب و سه کریدور شرقی ـ غربی. شاخص ترین مسیر شمال ـ جنوب، کریدور آستارا ـ چابهار است. همچنین ۱۱ کریدور بزرگراهی طراحی شده که ۶ مسیر آن شمال ـ جنوب و ۵ مسیر شرقی ـ غربی است. 

بازوند با بیان اینکه در بخش آزادراهی نیز هفت کریدور با مشارکت دولت و بخش خصوصی در حال اجراست، گفت: یکی از مهم ترین آنها کریدور دریای خزر ـ خلیج فارس است که از چالوس تا ماهشهر امتداد دارد و حدود ۵۳ درصد آن توسط بخش خصوصی ساخته می شود.

وی درباره کریدورهای بزرگراهی اصلی کشور گفت: طرح کمربند پیرامونی کشور در قالب کریدور غرب تعریف شده و از مرز بازرگان آغاز می شود، به شلمچه، سپس چابهار و سرخس می رسد و دوباره به مرز بازرگان باز می گردد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: از این میان چهار کریدور بزرگراهی نقش مهمی در ارتباط ایران با کشورهای همسایه دارند و تکمیل آنها نیازمند احداث مسیرهای آنتنی به طول حدود ۷۷۰ کیلومتر است که در دستور کار قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.