| کد خبر: 268119 |

افزایش ۳ برابری ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از سه برابر شدن متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از سه برابر شدن متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از  مهر، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با بیان اینکه «توسعه و تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و شبکه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد»، گفت: هم اکنون و در حوزه احداث بزرگراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهم ترین آنها محور قزوین-الموت-تنکابن است که فاز نخست آن از قزوین تا الموت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است.

وی افزود: از ۴۷۰ کیلومتر هدف گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل-رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است، گفت: آزادراه صوفیان-تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل بوده و سال آینده آماده افتتاح و بهره برداری می شود. استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگ ترین طرح های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است.

خادمی به وضعیت طرح های ریلی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: چهار طرح ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که شامل دو مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان آباد-تبریز می شود. همچنین مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی ساخت و توسعه راه آهن اردبیل-میانه و امکان افتتاح آن در بهار سال آینده خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.