| کد خبر: 258291 |

منطقه دو آزادراه تهران شمال نقطه عطف ارتقاء صنعت راهسازی کشور

مدیرکل امور مجریان آزادراه ها در آستانه بهره برداری از مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران شمال گفت: عملیات ساخت و اجرای منطقه 2 آزادراه تهران-شمال ثبت رکوردهای جدیدی در صنعت راهسازی کشور است و نقطه عطفی در ارتقاء دانش، تخصص و نوآوری های صنعت راهسازی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

تین نیوز

مدیرکل امور مجریان آزادراه ها در آستانه بهره برداری از مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال گفت: عملیات ساخت و اجرای منطقه 2 آزادراه تهران-شمال ثبت رکوردهای جدیدی در صنعت راهسازی کشور است و نقطه عطفی در ارتقاء دانش، تخصص و نوآوری های صنعت راهسازی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمود ملازینل در آستانه افتتاح مسیر رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال از ثبت رکوردهای جدیدی در راهسازی کشور با احداث منطقه دو آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: منطقه آزادراه تهران-شمال به طول 22 کیلومتر دارای بیشترین حجم تونل و پل در یک پروژه است به نحوی که 80 درصد مسیر از پل و تونل تشکیل شده است و این موضوع نشان دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی به همراه پیچیدگی های فنی در ساخت یک آزادراه است.
وی استفاده از توان و تخصصی مهندسان ایرانی وبومی سازی تجهیزات مورد نیاز در این ابر پروژه را از ویژگی های ماندگار این بخش از آزادراه تهران-شمال دانست و افزود: ساخت پل های بلند و بزرگ مسیر با استفاده از قالب های شاریو توسط پیمانکاران ایرانی و ساخت شده در داخل کشور یکی از افتخارات این پروژه است و ساخت پلی به بلندی 320 متر طول و 40 متر ارتفاع یکی از نمونه های این اقدام است.
مدیرکل امور مجریان آزادراه ها همچنین بیشترین حجم تاسیسات بکار رفته در پروژه های آزادراهی در منطقه دو آزادراه تهران-شمال را از دیگر ویژگی های بارز این پروژه اعلام کرد و گفت: رکورد بیشترین میزان کابل کشی، سیستم های نظارت تصویری و فیبرنوری، سیستم های تهویه در تونل ها برای اولین بار در این پروژه آزادراهی به ثبت رسیده است.
وی همچنین رکورد بیشترین حجم حفاری تونل در یک پروژه با این طول را مختص منطقه دو آزادراه تهران-شمال دانست و گفت: بیش از4.3 میلیون متر مکعب حفاری تونل های این منطقه است که 1.3 میلیون متر مکعب آن در باند غربی انجام شده است.
ملازینل در ادامه از سیستم مدیریت هوشمند تونل هایی این پروژه خبر داد و افزود : برای اولین بار در کشور تمام سیستم های مورد نیاز سنجش آلاینده ها، دود، باد و ... به همراه سیستم اطفاء حریق هوشمند در تونل های بلند این پروژه با توان و تخصص مهندسان ایرانی و تجهیزات داخلی تجهیز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    لطفا تاریخ مصرفشم اعلام کنید،

  • دانش 0 1

    دستشان دردنکند

  • ناصر 1 0

    ۲۲کبلومتر در یکسال اخیر واقعا افتخار و جار و جنجال برانگیز است

  • ناشناس 2 0

    مشتی چرت وپرت، چه مدت زمان برای این پروژه تعریف شده است؟؟؟؟؟؟حالا هی قصه تعریف کنید

  • ناشناس 3 0

    بعد سی سال سی کیلومتر جاده درست کردین واقعا شرم اوره نه افتخار آفرین

  • مهدی 0 0

    اینها همه طرح های شاه بوده

  • مهرداد 0 0

    آفرین بر متخصصین زحمتکش و عزیز کشورمان