| کد خبر: 263136 |

برنامه ریزی برای بهره برداری آزادراهی ۳ برابر گذشته

امسال شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه ها را در دستور کار دارد که این میزان بهره برداری آزادراهی معادل سه برابر متوسط سالیانه ساخت آزادراه ها در کشور محسوب می شود.

تین نیوز

 امسال شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه ها را در دستور کار دارد که این میزان بهره برداری آزادراهی معادل سه برابر متوسط سالیانه ساخت آزادراه ها در کشور محسوب می شود.

ساخت راه های مواصلاتی اعم از آزادراه ها، بزرگراه ها و راه آهن یکی از مهمترین الزامات توسعه یافتگی است و وجود شبکه حمل ونقل و جاده های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط استان ها با یکدیگر است. ساخت راه ها و شبکه معابر کارایی مطلوبی در آمد و شد جمعیت دارد که برای ساخت آن باید دقت کرد تا در ارتباط با عوامل محیطی باشد؛ سازگاری با اقلیم، رفع نیازهای محل و خصوصیات اجتماعی و فرهنگی محله ها از آن جمله اند.

زیرساخت حمل ونقلی خوب و مناسب مانند شبکه آزادراه ها، به تقویت شبکه حمل ونقل انجامیده و هزینه های حمل ونقل را کاهش می دهد و این موضوع به نوبه خود، به طور قطع هزینه های تولید را کاهش می دهد و متناسب با آن بهره وری و سودآوری سازمان ها هم افزایش می یابد.

در کشور ما ۹۰ درصد تردد باری و مسافری کشور از شبکه آزادراهی انجام می شود. برای رسیدن به یک شبکه ایمن و روان باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه یا بزرگراه جدید ساخته شود. پیش بینی می کنیم تا پایان امسال با افتتاح بیش از هزار کیلومتر انواع راه، رکورددار افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور هم باشیم.

برنامه وزارت راه و شهرسازی در توسعه شبکه آزادراهی کشور تا پایان امسال تکمیل ۲۷۱ کیلومتر آزادراه است و در این راستا افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر با هدف تحول حمل ونقل جاده ای در جنوب کشور به ارزش روز ۲۰ هزار میلیارد تومان، رکورد افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور را از آنِ خود کرد. آزادراه شیراز به اصفهان پروژه ای است که حدود ۴۰ سال پیش مطرح و ۱۰ سال پیش عملیات کلنگ زنی شد و یکی از مهمترین پروژه هایی به شمار می رود که کلنگ احداث آن در سال ۸۹ به زمین خورد.

بهره برداری از آزادراه شیراز- اصفهان موجب تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی کشور از بندر انزلی به تهران و از آنجا به سمت اصفهان، شیراز و عسلویه است که با کاهش ۱۰۰ دقیقه از زمان سفر برای وسایل نقلیه سواری توسعه گردشگری در دو استان مهم اصفهان و فارس را به همراه دارد.

هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به این رقم افزوده شود؛ از این مقدار یک هزار و ۳۸ کیلومتر مسیر جدید در حال ساخت و یک هزار ۸۸۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد. دولت سیزدهم تلاش می کند تا پایان امسال ساخت یک هزار و ۸۳۵ کیلومتر راه و بزرگراه را در دستور کار خود قرار دهدکه از این میزان ۸۸۰ کیلومتر آن بزرگراه و ۹۵۵ کیلومتر نیز احداث راه اصلی و به سازی است. بیشتر این پروژه ها در کریدورهای بزرگراهی غرب، جنوب، مناطق کمتر توسعه یافته و گلوگاه های ترافیکی قرار دارند که طبق اولویت بندی و برنامه زمانبندی به بهره برداری می رسند.

برای امسال شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه را در دستور کار دارد که این میزان طول آزادراهی معادل ۳سه برابر متوسط سالیانه ساخت آزادراه ها در کشور محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.