بازدید سایت : ۷۲۲۷۵
از سوی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای مطرح شد:

◄ وعده افتتاح پنج آزادراه کشور در نیمه نخست سال 1402

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وعده داد ۲۹۳ کیلومتر از آزادراه های کشور در پنج پروژه اولویت دار در سال ۱۴۰۲ افتتاح گردد.

تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وعده داد ۲۹۳ کیلومتر از آزادراه های کشور در پنج پروژه اولویت دار در سال ۱۴۰۲  افتتاح گردد.

به گزارش تین نیوز ، خیرالله خادمی این وعده را 23 اسفند مطرح کرد و گفت:  پنج پروژه اولویت دار آزادراهی کشور به طول ۲۹۳کیلومتر در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ افتتاح می شود.

وی افزود: افتتاح منطقه دو آزادراه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر، آزادراه منجیل رودبار به طول ۸ کیلومتر، آزادراه اصفهان شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر، آزادراه تبریز صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر و آزادراه مراغه هشترود به طول ۲۹ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ به شبکه آزادراهی کشور افزود می شوند که علاوه بر افزایش طول شبکه، موجب خذف بخش مهمی از گلوگاه های ترافیکی منطقه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه اصفهان شیراز در بهار سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: بهره برداری از این آزادراه موجب تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی کشور از بندر انزلی به تهران و از آنجا به سمت اصفهان، شیراز و عسلویه است که با کاهش ۱۰۰ دقیقه از زمان سفر برای وسایل نقلیه سواری توسعه گردشگری در دو استان مهم اصفهان و شیراز را به همراه دارد.

وی ادامه داد: طول کل آزادراه ۳۸۰ کیلومتر است که ۱۲۸ کیلومتر آن از اصفهان تا ایزدخواست در دست مطالعه و جذب سرمایه گذار است و از ایزدخواست تا شیراز نیز بخشی از پروژه است که در مراحل نهایی اجرا و نصب علایم ایمنی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از دو آزادراه اولویت دار کشور با هدف ساماندهی سفر به استان های شمالی در سال آینده را یکی دیگر از برنامه های توسعه شبکه آزادراهی اعلام کرد و گفت: بهره برداری از ۸.۳ کیلومتر باقیمانده از آزادراه منجیل رودبار به عنوان یکی از ابر پروژه های آزادراهی کشور گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین رشت در محدوده شهر رودبار را مرتفع می کند و سفر ایمن و کوتاه تر در کریدور شمال جنوب کشور را فراهم می کند.

خادمی همچنین از افتتاح منطقه دو آزادراه تهران شمال در بهار سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: این بخش از آزادراه از دوآب شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر امتداد می یابد که کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج چالوس، کاهش ۲۰ دقیقه ای از زمان سفر را به همراه دارد و با حذف گردنه کندوان و اصلاح قوس های موجود در مسیر موجب افزایش ایمنی سفر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه افتتاح ۲۴کیلومتر از آزادراه تبریز صوفیان را یکی دیگر از برنامه های سال ۱۴۰۲ دانست و اظهار داشت: آزادراه تبریز صوفیان مرند به طول ۶۶ کیلومتر بخشی از آزادراه سراسری تهران بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و قسمتی از بزرگراه آسیایی برای افزایش ظرفیت یکی از محورهای پر تردد تجاری و تفریحی منطقه طراحی شده است که ۲۴ کیلومتر آن در سال آینده زیر عبور می رود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح ۲۹ کیلومتر از آزادراه مراغه هشترود در نیمه اول سال آینده تاکید کرد: این آزادراه یکی از محورهای مهم ارتباطی در غرب کشور است که رونق اقتصادی شهرهای جنوب آذربایجان شرقی را به همراه دارد و تسهیل تردد در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان از مزایای بهره برداری از این پروژه است.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ‌علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام باورکنید برادرم خواهرم ایران دارای یک میلیون وششصد هزار کیلومتر مربع وسعت سرزمین بزرگ وکوهستانی ودشت و همه جور اقلیم را دارد بنابراین اگر دولت ایران با تهاتر نفت خام با توجه به پروژه های ریلی و راه آهن و ایستگاه‌های بین راهی وآزاد راههای خوب وبزرگراههای بین شهری وراههای روستایی وساخت پلها وتونلها در مدت زمان ده تا ۲۰ساله با برنامه ریزی دقیق تکمیل طرحهای نیمه کاره ودو خطه کردن راه آهن بین شهری وبرقی کردن ریل‌های جدید وقدیم وخودروها اتوبوس‌ها و با ساختن راه اهن وآزاد راههای خوب وآینده نگرشی با توجه به اینکه افزایش جمعیت ایران با تهیه طرح‌های توسعه یافته آینده نزدیک که بشدت از طریق ظرفیت ترانزیتی کریدور های جدید شمال جنوب وشرقی غربی خصوصا ارتباط‌های بنادر جنوب وشمال وشرقی غربی وافزایش درآمد حاصل از ترانزیت کالا ومسافر وبرقی کردن واقعا تمام مسیرهای ریلی یک انقلاب صنعتی بوجود آمده و پیشرفت کشور ایران اسلامی خواهد شد انشااله چون تصور کنید لطفا حتما باید بنادر جنوب وشمال با قطار وراه آهن جدید برقی سرعت قطار افزایش یافته و حمل ونقل کالا ومسافر سریع تر انجام شده که بشدت کاهش تلفات جانی رخ می‌دهد وکالاها خیلی زودتر به مقصد می‌رسند انشالله موفق باشید

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام باورکنید برادرم خواهرم با تهیه طرح‌های توسعه راه آهن ایران وجاده سازی راه آزاد وبزرگراه موجب افزایش اشتغال می‌شود و ساختن ساختمان‌های مسکونی در کنار دریا خزر ودریای عمان وخلیج فارس جمعیت ایران با فرهنگ اقتصادی دریا محور آشنا شده وثروت ونعمت خداوند متعال دردریا بسیار زیبا وفراوان است که ما غافل شده ایم صدای آب دریا و غذاهای سالم دریا استفاده از ماهی میگو و بسیابسیارری نعمتهای خداوند متعال که بسیار عالی است انشالله که بشدت علاقه مندان دریاها از تجربه زندگی کردن واقعا لذت ببرند انشالله

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام با توجه به اینکه ساختن راه اهن کنار دریا واتصال بنادر جنوب وشمال به راه آهن ایران موجب افزایش اشتغال می‌شود وموجب افزایش جمعیت در کوتاه مدت ویژه می‌شود که تحقیقات نشان داده ظرف مدت ۵سال جمعیت مردم در ۵سال ۱۰برابر می‌شود مانند بنادر جنوب ایران بنادر بوشهر وبندرعباس وخوزستان وبندر جاسک ومیناب و چابهار و گناوه دیلم کنارک و اتصال راه آهن از طریق ریل جدید از مرز پاکستان در خلیج کوادر تا شلمچه هم با قطار هم آزادراه که بشدت خالی از جمعیت کشور هستند که برای ساختن شهرهای بزرگ وکوچک ومتوسط وایجاد امنیت ملی ایران در سواحل و افزایش بهبودی کامل اقتصاد کشور در دریا محور آشنا شده وثروت ونعمت خداوند متعال دردریا بسیار عالی است و ایجاد زندگی کردن واقعا بدون اینکه حتی هیچ گونه نگرانی نیست واسترس را از ایرانیها واقعا خوب ازبین می‌رود انشالله