بازدید سایت : ۷۲۲۷۵

هدفگذاری تکمیل یک‌هزار و ۳۳۵ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از هدفگذاری برای تکمیل یک هزار و ۳۳۵ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۲ رکورد جدیدی در ساخت خطوط ریلی کشور به ثبت می رسد.

هدفگذاری تکمیل یک‌هزار و ۳۳۵ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم
تین نیوز |

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از هدفگذاری برای تکمیل یک هزار و ۳۳۵ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۲ رکورد جدیدی در ساخت خطوط ریلی کشور به ثبت می رسد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی ضمن تبریک هفته دولت اعلام کرد: در سال جاری با اتصال استان کردستان از طریق راه آهن همدان-سنندج، استان اردبیل به واسطه محور ریلی میانه-اردبیل و استان آذربایجان شرقی با افتتاح راه آهن بستان آباد -خاوران سه مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می شود که ثبت رکورد جدیدی در توسعه شبکه ریلی در دولت سیزدهم خواهد بود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها از هدفگذاری برای تکمیل ۱۳۳۵کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: افتتاح محور ریلی زاهدان-خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر، محور ریلی بستان آباد-خاوران به طول ۴۴ کیلومتر، راه آهن رشت-کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر، همدان-سنندج به طول ۱۵۱ و میانه-اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر بخشی از دستاوردهای کلیدی دولت سیزدهم در حوزه تکمیل شبکه ریلی کشور به حساب می آیند.

خطیبی راه آهن میانه-اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر را یکی از سخت ترین مسیرهای ریلی در حال احداث کشور اعلام کرد و گفت: احداث ۳۲ کیلومتر تونل و گالری، ۶۱ دستگاه تونل و ۲۹ دستگاه پل بزرگ تنها بخشی از سختی های اجرا در این پروژه است که تمامی با استفاده از توان و تخصص مهندسان ایرانی و با استفاده از تکنولوژی های بومی صورت گرفته است و تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود.

وی تکمیل کریدورهای ریلی با هدف اتصال به شبکه ریلی کشورهای همسایه را از اولویت های اصلی این حوزه دانست و اظهار کرد: تکمیل راه آهن رشت-کاسپین با هدف اتصال ریلی بنادر جنوبی به بنادر شمالی و استفاده از حمل ونقل ترکیبی دو وجهی ارزان و اقتصادی، به طور قطع تاثیر بسزایی در ترانزیت بین المللی و توسعه اقتصادی کشور دارد و یکی دیگر از طرح های ریلی مهمی است که در سال جاری به بهره برداری می رسد.

خطیبی همچنین با اشاره به مذاکره با سایر کشورها به منظور مشارکت در ساخت خطوط ریلی در دولت مردمی ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و اهمیت تکمیل کریدورهای شمال-جنوب و شرق کشور برای حمل ونقل ارزان در زمان کوتاه تر چندین کشور برای همکاری در این زمینه اظهار تمایل کرده اند که موافقتامه مالی وام از روسیه در اردیبهشت ماه به امضای مقامات دو کشور ایران و روسیه رسیده است و قرارداد تجاری این همکاری در دست انجام است.

به گزارش شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، وی از تامین منابع مورد نیاز طرح های اولویت دار ریلی از طریق تهاتر نفت خبر داد و گفت: این روش در چند پروژه ریلی در حال پیگیری است که مبلغ ۶۷۵ میلیارد تومان از این طریق در طرح چابهار-زاهدان هزینه شده است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها افتتاح راه آهن مبارکه-سفیددشت-شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر، راه آهن سبزوار-مشهد به طول ۴۵ کیلومتر، راه آهن بیرجند-یونسی به طول ۵۰ کیلومتر و ابر پروژه ریلی چابهار-زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر را دیگر پروژه های قابل افتتاح تا پایان دولت سیزدهم در بخش ریلی اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.