| کد خبر: 255166 |

◄ احتمال بهره برداری ناقص از آزادراه شیراز اصفهان

به نظر می رسد در حالی که قطعه 7 آزادراه شیراز اصفهان هنوز تکمیل نشده است، برخی مقامات در پی افتتاح آن هستند.

تین نیوز

به نظر می رسد در حالی که قطعه 7  آزادراه شیراز اصفهان هنوز تکمیل نشده، برخی مقامات در پی افتتاح آن هستند.

به گزارش تین نیوز، در حالی خبرها از افتتاح قریب الوقوع آزادراه شیراز اصفهان حکایت دارد که به نظر می رسد قطعه 7 این پروژه هنوز تکمیل نشده است. 

در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که آزاد راه شیراز اصفهان نباید به شکل ناقص افتتاح شود.

بر اساس آن چه تسنیم در این زمینه گزارش داده است ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در نشست بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان که با حضور سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع، استاندار فارس، شهردار شیراز و جمعی از مدیران در شیراز برگزار شد، بر ضرورت تکمیل آزادراه سپس افتتاح آن تاکید کرد و اظهار داشت: اگر قطعه هفت آزادراه تکمیل نشود، افتتاح عجولانه آن ضرورت ندارد.

وی افزود: مردم از ما انتظار دارند که وقتی یک پروژه را افتتاح می کنیم، آن پروژه کاملا به اتمام رسیده باشد نه اینکه هدف ما فقط افتتاح باشد، اما پروژه تکمیل نشده باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آزادراه شیراز اصفهان یک پروژه ملی است که به نوعی با اتصال به آزادراه شیراز بوشهر کریدور شمال به جنوب را شکل می دهد لذا از اهمیت استراتژیک و فوق العاده ای برخوردار است و نمی توان نقایص آن را نادیده گرفت.

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس رضایتمندی مردم را مهم تر از افتتاح عجولانه آزادراه شیراز اصفهان دانست و افزود: در شرایطی که قطعات 6 و هفت هنوز تکمیل نشده نباید به فکر افتتاح صرف پروژه باشیم چرا که این قطعه جزو لاینفک آن است.

به گزارش تین نیوز، کلنگ پروژه آزاد راه شیراز اصفهان در سال 1389 بر زمین خورد. این مسیر، با 210 کیلومتر طول و شش قطعه، یکی از بزرگترین پروژه های راه سازی در کشور است. قطعه هفتم این کریدور مهم ملی با طول 15 کیلومتر از غرب شیراز عبور کرده و به سمت شهرستان بیضاء ادامه مسیر می دهد. 

با بهره برداری از این آزاد راه مسافت فعلی بین دو کلانشهر اصفهان و شیراز 130 کیلومتر کاهش یافته و مدت زمان تردد نیز 2 ساعت کم تر خواهد شد. طبق پیش بینی ها، آزاد راه شیراز اصفهان سبب صرفه جویی 136 میلیون لیتری در مصرف سوخت خواهد شد. لازم به ذکر است که این پروژه ملی دسترسی جاده ای مرکز کشور به عسلویه را تسهیل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • م 4 0

    شاید داستان قطار شیراز به اصفهان رو کسی نشنیده باشه درزمان افتضاح این ریل‌ از صدرای شیراز سوار کردن در زمان احمدی‌نزاد صد کیلومتر ان طرف طر سعادت شهر نصفشون رو با اتو بوس برگردوندن نصفشونم رفت مشهد

    • ناشناس 1 0

      بدون زیرسازی ریل را رو خاک گذاشتنو قطارو حرکت دادن و ۱۰۰کیلومتر ریل رو داغون کردن

  • علی 2 0

    تردد کامیونها از محور اصفهان به شهر بهارستان هم خیلی خطرناکه که کمربندی جنوب اصفهان باید زودتر راه اندازی بشه

  • احسان 0 0

    افتتاح پروژه ناتمام آزاد راه شیراز به اصفهان باوضعیت موجود ورودی های شیراز کار بسیار اشتباه و نسنجیده ای هست امیدوار که دست اندر کاران عزیز و بزرگوار عواقب این کار رو هم برعهده بگیرند و مشکلی بر مشکلات افزوده نشه

  • ناشناس 0 0

    اصفهان به سمت شهرضا پر چاله شده چه ازاد راهی

  • ناشناس 0 0

    واقعا افتتاح آزاد راه بصورت ناقص کار صحیحی نیست.چرا فقط بفکر تبلیغات بدون عمل هستند؟بهتر است کار را تمام و کمال به اتمام برسانند

  • فرزاد 0 0

    تا جایی که ما میدونیم کلنگ و شروع این پروژه دوران خاتمی بود و از جاده اصفهان نطنز تا حوالی قبرستان اصفهان قسمتی انجام شد که ظاهرا وزیر استیضاح و کلاه برداری میشه و کلا پروژه تا سال ۹۳ هیچ کاری نشد روش