| کد خبر: 248540 |

پایان عملیات عمرانی خط‌ آهن زاهدان-خاش/ تأمین اعتبار راه‌ آهن چابهار‌ از بند (ی) تبصره یک‌ بودجه

معاون ساخت راه‌ آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پایان عملیاتی عمرانی خط‌آهن زاهدان - خاش به طول 154 کیلومتر خبر داد.

تین نیوز

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پایان عملیاتی عمرانی خط آهن زاهدان-خاش به طول 154 کیلومتر خبر داد و گفت: تا چند روز آینده آزمایش فنی این خط ریلی انجام می شود و پس از آن آماده افتتاح رسمی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، عباس خطیبی درباره تامین مالی پروژه راه آهن چابهار - زاهدان اظهار کرد: پیش از این با کسب مجوزهای مرتبط توانستیم از محل صندوق توسعه ملی 300 میلیون یورو مجوز اخد کنیم که تا امروز 250 میلیون یوروی آن به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز و صرف ساخت پروژه شده است.

عملیات عمرانی راه آهن زاهدان - خاش تمام شد/ شروع تست فنی مسیر تا چند روز آینده

وی ادامه داد: مهم ترین اتفاقی که با تخصیص این اعتبار به پروژه انجام شد، اتمام ساخت 154 کیلومتر از این مسیر در فاصله زاهدان تا خاش بود، در این بخش از پروژه دیگر عملیات عمرانی نداریم و قرار است تا چند روز آینده مراحل تست فنی این خط انجام شود.

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: همواره قبل از افتتاح پروژه ریلی، کارشناسان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شرکت بهره بردار یعنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از پروژه بازدید می کنند و ابعادی مختلف فنی برای آماده سازی یک خط و تبدیل آن از حالت سرد به گرم انجام می شود، بعد از صدور تاییدیه های فنی بهره برداری توسط کارشناسان، پروژه به بهر برداری می رسد.

وی ادامه داد: کاری که هم اکنون برای خط آهن زاهدان -خاش دنبال می کنیم انجام بررسی های فنی پروژه و اخذ تاییدیه است و بعد از آن، این 154 کیلومتر خط ریلی آماده افتتاح خواهد شد.

 پیشرفت فیزیکی خط آهن چابهار - زاهدان به 62 درصد رسید

خطیبی با بیان اینکه از سهمیه مصوب 300 میلیون یورویی پروژه از صندوق توسعه ملی، 50 میلیون یوروی دیگر باید پرداخت شود، گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل پروژه خط آهن چابهار- زاهدان 62 درصد برآور می شود.

پیگیری تامین اعتبار پروژه ریلی چابهار-زاهدان از دو مسیر

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درخصوص برنامه دولت برای تامین اعتبار 38 درصد باقی مانده برای کل پروژه، اظهار داشت: روش های مختلفی را برای تامین مالی دنبال می کنیم که یکی از آنها استفاده از ظرفیت های بند (ی) تبصره یک قانون بودجه است و علاوه بر این پیشنهاداتی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را مطرح کرده ایم.

 پیش بینی تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان تا ابتدای 1403

خطیبی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که با تامین اعتبار به موقع، بتوانیم کل پروژه خط آهن زاهدان - چابهار را تا پایان سال 1402 یا ابتدای 1403 به اتمام برسانیم.

 در بند ی تبصره یک قانون بودجه سال 1401 آمده است: دولت مکلف است از طریق شرکت ملی نفت ایران در خصوص برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی بر اساس ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور تا مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون (000 /000 /500 /4) یورو و همچنین اجرای تکالیف این قانون از جمله پرداخت تعهدات مربوط به طرح های دفاعی و پیشرفت و آبادانی و محرومیت زدایی از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به این اشخاص بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و بر اساس جدول شماره (۲۱) این قانون با خزانه داری کل کشور، اعمال حساب کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.