محور اردبیل- سرچم؛ اصلی ترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی پل آرپاچای به عنوان مرتفعترین پل پایهای راهآهن کشور در راه آهن میانه- اردبیل به اتمام رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی پل آرپاچای به عنوان مرتفعترین پل پایهای راهآهن کشور در راه آهن میانه- اردبیل به اتمام رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل و محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از راه آهن میانه- اردبیل و محور اردبیل- سرچم بازدید کرد.
خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل و محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از راه آهن میانه- اردبیل و محور اردبیل- سرچم بازدید کرد.
خادمی در بازدید از راه آهن میانه- اردبیل از اتمام عملیات اجرایی پل آرپاچای خبر داد و گفت: پل درهای آرپاچای با ارتفاع ۸۳ متر و به طول ۲۶۴ متر دارای دو دهانه ۳۵ متری و ۳ دهانه ۶۵ است که بلندترین ارتفاع پایه پلهای راه آهن در کشور را به خود اختصاص داده است. پایههای پل به صورت قالب لغزنده و عرشه آن با روش قالب شاریو اجرا شده است.
وی همچنین استفاده از سیستم دستگاههای قالب طره تمام ایرانی را یکی از ویژگیهای ساخت این پل معرفی کرد و افزود: سیستم دستگاههای قالب طره در گذشته وارداتی بود و در واقع اولین سیستم طره تمام ایرانی که همه ادوات قالب در داخل کشور ساخته شده و سازه مذکور پس از ساخت به محل پروژه حمل و مونتاژ شده برای اولین بار در این پروژه به کار رفته است. همچنین تولید سیستم قالب و کلایمینگ ستونها نیز توسط توان و تخصص مهندسان ایرانی انجام گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خطآهن میانه- اردبیل را یکی از اولویتهای سال جهش تولید در حوزه ریلی دانست و گفت: این محور ریلی ۱۷۵ کیلومتر طول دارد و با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی، کاهش مصرف سوخت، حمل مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اردبیل از بنادر جنوبی و بسترسازی برای توسعه نقاط محروم اردبیل احداث می شود.
وی با اشاره به واقع شدن محور در مسیر کوهستانی این خط آهن را یکی از سختترین و در عین حال فنیترین پروژههای ریلی در حال اجرای کشور اعلام کرد و گفت: در این مسیر ریلی ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل به طول ۴۳۰۰ متر و ۱۴۳ دستگاه گالری به طول ۷۱۰۰ متر احداث میشود.
خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه-اردبیل را حدود ۸۸ درصد دانست و افزود: با افزایش نیروی انسانی و ماشینآلات در پروژه، طی یک سال گذشته پیشرفت فیزیکی از ۶۵ درصد به ۸۸ درصد در بخش زیرسازی رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ادامه داد: پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۷۰ درصد است که در بخش روسازی حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی اعتبار هزینه شده در این پروژه را تا به امروز حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: قیمت روز این پروژه بیش از ۳ هزار میلیون تومان است.
خادمی در این سفر همچنین از ایستگاه اردبیل واقع در این محور نیز بازدید کرد و گفت: این محور دارای ۸ ایستگاه است که ایستگاه اردبیل و سبز درجه یک، ایستگاههای فیروز آباد، گنجگاه و مهماندوست درجه دو و ایستگاههای شهریار، مشکول و جعفرلو درجه سه سبقت و تلاقی است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی در ایستگاه اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در حال انجام است و ساختمان اصلی ایستگاه نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال تکمیل است. پیشرفت کلی ایستگاههای میانی نیز ۳۵درصد است.
محور اردبیل- سرچم؛ اصلی ترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در ادامه این سفر از محور اردبیل- سرچم بازدید کرد و گفت: این محور نزدیک ترین مسیر ارتباطی استان اردبیل به شبکه آزادراهی کشور و اصلیترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور محسوب می شود و به همین خاطر از ترافیک قابل توجهی برخوردار است.
وی اضافه کرد: این محور ۱۷۸ کیلومتر است که ۱۹ کیلومتر آن زیر عبور قرار دارد و ۲۵ کیلومتر نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال اجرا است که پیش بینی میشود با توجه به وضعیت جوی و برودت هوا در استان اردبیل از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی در این محدوده سرعت بیشتری بگیرد.
خادمی این محور را موجب توسعه استان در تمام ابعاد صنعتی، گردشگردی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال در منطقه حین ساخت و بهره برداری، افزایش ایمنی و فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف سوخت و... از دیگز مزایای بهره برداری از این پروژه است.
وی یادآور شد: محور اردبیل- سرچم دارای ۱۳ دستگاه تونل به طول ۶ کیلومتر، ۲۴ دستگاه پل و ۱۱ دستگاه زیرگذر است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.