| کد خبر: 225086 |

به بهره برداری رسیدن ۳۰ کیلومتر از محور بروجن- لردگان تا پایان سال ۹۹

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در بازدید از زیرساخت های حمل و نقل استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح ۳۰ کیلومتر راه و بزرگراه در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در بازدید از زیرساخت های حمل و نقل استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح ۳۰ کیلومتر راه و بزرگراه در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل  صبح امروز در سفر امروز خود به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد و در بازدید از پروژه های زیرساختی این استان اظهار داشت: این استان به عنوان کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی فلات مرکزی ایران با استان‌های جنوب، غرب و جنوب غرب کشور مطرح است و با توجه به اهمیت این استان تا پایان سالجاری ۳۰ کیلومتر راه و بزرگراه در این استان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: همین امر مهم باعث شده تا ضرورت ارتقای کمی و کیفی راه‌های ارتباطی استان از اولویت‌های اساسی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن مبارکه- سفیددشت اظهار داشت: اتصال شهرکرد به عنوان یکی از مراکز استان‌های کشور به شبکه حمل و نقل ریلی، بهبود و توسعه شبکه ترابری و حمل و نقل ایمن مسافری و باری، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و احداث بخشی از کریدور ریلی اصفهان- اهواز از مهمترین اهداف ساخت این مسیر ریلی است.

خادمی افزود: راه‌آهن مبارکه- شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر شامل چهار قطعه است که قطعه نخست آن ۳۲کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهارم ۱۴کیلومتر طول دارد؛ هم اینک در قطعه نخست ۳۱ درصد، قطعه دوم ۹۵ درصد و قطعه سوم و چهارم ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه عملیات اجرایی این قطعات در زمان‌های مختلف آغاز شده، پیشرفت قابل قبولی داشته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشخصات فنی این خط آهن خاطرنشان کرد: با توجه به اختلاف ۳۷۰ متری ایستگاه مبداء نسبت به ایستگاه مقصد و عبور این خط‌ آهن از مسیر کوهستانی و تپه‌ماهوری، در این خط آهن، شیب مسیر ۱۵ در هزار در نظر گرفته شده است تا سرعت طرح را روی این شیب برای قطارهای مسافری از ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: این راه‌آهن به صورت یک خطه است و به دلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر در آن احداث می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در این سفر از محور شهرکرد- بروجن نیز بازدید کرد و گفت:‌ این محور ۲۷ کیلومتر است که حدفاصل پل فجر تا سفیددشت به طول ۱۱ کیلومتر زیر عبور قرار دارد. عملیات رمپ پل فجر نیز در حال انجام است و کل محور ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی همچنین از محور بروجن- لردگان نیز بازدید کرد و در خصوص این پروژه اظهار داشت:‌ این محور به عنوان قسمتی از کریدور ارتباطی مرکز کشور به مراکز تجاری و بندرگاهی جنوب کشور اهمیت فراوانی دارد و به دلیل قرارگرفتن در شبکه ترانزیتی بزرگراهی کشور از ترافیکی بالایی برخوردار است.

وی احداث این محور را موجب اتصال دو قطب مهم صنعتی کشور دانست و گفت: ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تاکنون چهارخطه شده و زیرعبور قرار دارد و ۳۰ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد تا پایان سالجاری تکمیل و آماده بهره برداری است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.