| کد خبر: 201860 |

◄ اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره حمل‌ونقلی چقدر بودجه می‌خواهد؟

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره نیازمند 70 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره نیازمند 70 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، خیرالله خادمی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان این که وظیفه شرکت ساخت احداث زیرساخت‌های حمل و نقلی است عنوان کرد: سالانه بین پنج تا شش هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های حمل و نقل کشور در اختیار ما قرار می‌گیرد و هزار میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی تامین می‌شود که در مجموع در سال گذشته حدود هفت هزار میلیارد تومان برای زیرساخت حمل و نقل هزینه کرده‌ایم.

او با بیان اینکه نزدیک 12 هزار کیلومتر مسیر ریلی و جاده‌ای در حال اجرا داریم افزود: از این میزان حدود هفت هزار کیلومتر برای راه‌های اصلی و بزرگراه‌ها است.

خادمی با اشاره به اینکه نزدیک 12 هزار کیلومتر آزادراه و سه هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در حال اجرا داریم تصریح کرد: ما با 1100 پیمانکار و مشاور، قراردادهایی به ارزش 250 هزار میلیارد تومان در راستای تکمیل این پروژه‌ها داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره نیازمند 70 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم تصریح کرد: سه هزار و 750 کیلومتر آزادراه، سه هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید، 15 هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در برنامه کاری ما در آینده وجود که نیاز به بالای 200 هزار میلیارد تومان بودجه دارد؛ که به مرور زمان باید آن را تامین اعتبار کنیم.

وی او ادامه داد: کاری که ما در شرکت ساخت انجام داده‌ایم این است که این طرح‌ها را براساس اولویت‌بندی در طول سال‌های آینده به اتمام برسانیم.

خادمی با بیان اینکه از سال 92 به بعد حدود 22 هزار کیلومتر آزادراه تحویل داده‌ایم گفت: امیدواریم 580 هزار کیلومتر آزادراه تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او گفت: در دو سال اخیر نیز 970 کیلومتر مسیر ریلی به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه راه آهن چابهار – زاهدان در بخش زیرسازی 54 درصد پیشرفت داشته است عنوان کرد: تاکنون 1500 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.