| کد خبر: 200272 |

مرور وعده‌های مسئولان:

◄ یک ماه تا تحقق وعده تسهیل تردد بین استان‌های سمنان و مازندران

محور ساری- تاکام به طول 21 کیلومتر در 2 قطعه در حال اجرا است که قطعه اول 13 کیلومتر است و در حال حاضر 8.5 کیلومتر آن زیر عبور قرار دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از محور ساری-تاکام، گفت: با توجه به اهمیت این محور در اتصال 2 استان مازندران و سمنان به یکدیگر و همچنین حذف گلوگاه‌‌های ترافیکی جنوب شهر ساری، 11.5 کیلومتر دیگر از این محور تا پایان فصل پاییز تکمیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و  نقل کشور، خیرالله خادمی در بازدیدی که اول شهریور ماه امسال از مسیرهای مواصلاتی استان مازندران انجام داد،  در خصوص محور ساری- تاکام بیان کرد:‌ این پروژه به طول 21 کیلومتر در 2 قطعه در حال اجرا است که قطعه اول 13 کیلومتر بوده و در حال حاضر 8.5 کیلومتر آن زیر عبور قرار دارد. 

وی از تکمیل 3 کیلومتر دیگر از این محدوده تا پایان مهرماه سالجاری خبر داد و افزود:‌ علاوه بر این میزان برنامه‌ریزی شده است تا 2 کیلومتر دیگر نیز تا پایان آذر ماه تکمیل شود.

خادمی در خصوص قطعه دوم نیز تاکید کرد: این قطعه حدفاصل شهر هولار تا سه راهی تاکام به طول 8.5 کیلومتر است و 2.5 کیلومتر این بخش نیز تا پایان پاییز قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: در حال حاضر  1.5 کیلومتر از این محور به دلیل شرایط ژئوتکنیکی خاکی و رانشی بودن لایه‌‌ها در مرحله تهیه نقشه و اقدامات اولیه قرار دارد.

وی بیان داشت: این پروژه بخشی از راه اصلی ساری- کیاسر- سمنان و دامغان- معلمان- جندق- چوپانان- اردکان است که تکمیل شدن آن نقش مهمی در حذف گلوگاه ترافیکی بین استان مازندران و سمنان دارد.

معاون وزیر راه  و شهرسازی در خصوص مزایای بهره‌برداری از این محور گفت:‌ با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور میانبر شمال- جنوب و ترافیک بالای آن علاوه بر ساماندهی ترافیک مذکور موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی دراین سفر از عملیات اجرایی در بخش‌های باقیمانده محور سوادکوه نیز بازدید کرد که تقاطع غیر همسطح شهید مهدوی قائم‌شهر، میدان ورودی شهر شیرگاه و... بخشی از این پروژه‌ها بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.