| کد خبر: 196958 |

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه ریلی چابهار_زاهدان با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی

پروژه ریلی چابهار_زاهدان تا به امروز پیشرفت ۴۰ درصدی داشته که در صورت تأمین منابع مالی سرعت اجرای آن بیشتر می‌شود .

تین نیوز

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: پروژه ریلی چابهار_زاهدان تا به امروز پیشرفت ۴۰ درصدی داشته که در صورت تأمین منابع مالی سرعت اجرای آن بیشتر می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، عباس خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌ها در ۳۴ طرح ریلی مهم کشور فعالیت می‌کند، گفت: با توجه به محدودیت‌های زیادی که در حوزه منابع مالی وجود دارد، اجرا و یا بهره‌برداری از طرح‌ها هم بر اساس اولویت‌ها انجام می‌شود.

او ادامه داد: اتصال ریلی بین تمامی استان‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف توسعه‌ای کشور به شمار می‌رود و ما هم‌اکنون در ۹ مرکز استان کشور پروژه‌های ریلی‌ را شروع کرده‌ایم.

خطیبی با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های ریلی در مراکز استان‌هایی که به شبکه کریدوری متصل هستند، گفت: با استفاده از این شبکه‌های کریدوری می‌توانیم زمینه تسهیل در جابه‌جایی و بهبود در حوزه مسافرت های ریلی را فراهم کنیم.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل با بیان اینکه پروژه ریلی زاهدان_چابهار به عنوان یک اَبر پروژه ریلی به شمار می‌رود، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۴۰ درصد رسیده و تا به امروز منابع مالی بسیار زیادی در این طرح هزینه شده است.

خطیبی با بیان اینکه هم‌اکنون در پروژه ریلی زاهدان_چابهار ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در صورتی که منابع مالی این پروژه تأمین شود، سرعت اجرای آن هم افزایش می‌یابد.

وی گفت: طول این مسیر ریلی ۶۱۰ کیلومتر است و برای تأمین منابع مالی آن باید سازمان برنامه و بودجه کشور حمایت‌های لازم را انجام دهد.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل همچنین به پروژه راه‌ آهن شلمچه به بصره هم اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته سفری به کشور عراق برای بازدید از اراضی این پروژه داشتیم و در این سفر با مسئولان عراقی مذاکرات و جلسات بسیاری مهمی جهت انتخاب سرمایه‌گذار و مجری طرح برگزار کردیم.

خطیبی تاکید کرد: هیئت عراقی در این دیدار خواستار انتخاب سرمایه‌گذار مطمئن جهت اجرای پروژه بود و ما این کشور را از لحاظ سرمایه‌گذار و مجری طرح مطمئن کردیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.