| کد خبر: 179055 |

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرگزاری موج؛

معافیت منطقه آزاد چابهار از تحریم ها همه جانبه است

عبدالرحیم کردی گفت: در حال حاضر جزئیاتی درباره معافیت منطقه آزاد چابهار از تحریم ها منتشر نشده و همچنین محدودیت خاصی نیز برای همکاری کشورهای خارجی با این منطقه تعیین نشده است.

تین نیوز

عبدالرحیم کردی گفت: در حال حاضر جزئیاتی درباره معافیت منطقه آزاد چابهار از تحریم ها منتشر نشده و همچنین محدودیت خاصی نیز برای همکاری کشورهای خارجی با این منطقه تعیین نشده است.

به گزارش موج، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه این منطقه ظرفیت بالایی برای توسعه کشور به ویژه در بخش لجستیک دارد، گفت: منطقه چابهار به دلیل بهره مندی از 4 ظرفیت حمل و نقل؛ هوایی، دریایی، زمینی و ریلی می تواند به محور توسعه حمل و نقل در منطقه شرق کشور تبدیل شود، چرا که بر مبنای برنامه ریزی های کلان نیز منطقه شرق کشور باید به قطب تجاری و ترانزیتی تبدیل شود.

عبدالرحیم کردی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار از محدودیت های تحریمی معاف شده است، افزود: در حال حاضر این منطقه از موقعیت استراتژیکی مناسبی برخوردار است و کشورهای که در این زمینه وارد همکاری شده اند، به همین ظرفیت ها نگاه کرده اند، به عبارت دیگر امروز هزینه های حمل و نقل و دستیابی به بازارهای هدف از اولویت های سرمایه گذاری شرکت های بزرگ است. از این رو منطقه چابهار با داشتن موقعیت مناسب توانسته این مزیت های مناسب را ایجاد کند. از طرف دیگر این منطقه از تحریم های آمریکا معاف شده که می تواند ناشی از منافع هم‌پیمانان این کشور در  منطقه نیز باشد، زیرا توسعه منطقه چابهار روی کشورهای هم‌جوار نیز تأثیر می‌گذارد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا معافیت های تحریمی چابهار کوتاه مدت است یا خیر؟ تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه جزئیاتی درباره معافیت تحریمی چابهار منتشر نشده و محدودیتی نیز برای کشورهای خارجی برای همکاری در منطقه چابهار تعیین نشده است، بنابراین همه کشورها می‌توانند در این منطقه سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی داشته باشند.

کردی بابیان اینکه با کشورهای از آسیا و اروپا برای توسعه شیلات مذاکراتی انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر مذاکراتی با کشورهای ژاپن، نروژ و ... در زمینهٔ همکاری مشترک در بخش شیلات انجام‌شده است که امیدواریم به‌زودی انجام شود.

 

 

منبع: خبرگزاری موج

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.