| کد خبر: 18880 |

◄ انتقاد شدید انجمن شرکت های راهسازی از فشار برخی نمایندگان مجلس برای اجرای طرح های غیر ضروری + متن نامه به لاریجانی

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران طی نامه ای از رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان مجلس، از وی جلوگیری از اعمال فشار وکلای مجلس در اجرایی شدن طرح های غیر ضروری را خواستار شد.

به گزارش تین نیوز، علی آزاد دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران با توجه به بودجه مصوب مجلس در خصوص حوزه عمرانی کشور و تعداد 6 هزار و 900 پروژه نیمه تمام ملی و کوچک در کشور، طی نامه ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، تصمیمات نماینده شهرستان آمل و تاکید وی بر اجرایی شدن طرح های غیر ضروری را درخواست کرد.

وی طی همین نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد از طرح هایی که با فشار نمایندگان مجلس شروع می شود، جلوگیری نماید.


خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • y y 0 0

    یک نماینده ای هست که عضو کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی است. اما وای به روزی که بگندد نمک

  • ناظم 0 0

    راست می گوید باید روشی برای کنترل بعضی نمایندگان مجلس یافت تا زیاده خواهی نکنند

  • بسیجی دلاور 0 0

    راه آهن آمل هم به پیمانکار واگذار شد بدون آنکه پول کافی باشد هفته پیش هم یک پروژه ریلی بدردنخور کلنگ خورد به سمت فریمان و تایباد بدون پول کافی سه هفته پیش هم رئیس جمهور وعده راه آهن اصفهان - اهواز را داد که خوب است ولی هزینه گزافی دارد و هنوز منبعی برای آن معلوم نیست هفته قبل هم استاندار خراسان جنوبی خبر داد که دولت تصویب کرده که راه آهن زاهدان - مشهد در قانون بودجه سال بعد درج می شود بدون آنکه تامین مالی مشخص داشته باشد شروع پروژه های قبلی در دولت احمدی نژاد واقعا کاری اشتباه بود و دولت جدید از حجم تعهدات دولت قبل می نالید ولی در دولت جدید هم بدون اینکه پروژه های قبلی تمام شوند یا حداقل فعال شوند مرتب پروژه جدید کلنگ می خورد

  • دوست بندگان خدا 0 0

    این کلنگ زنی ها برای دلخوشی و صلاحدیدهای فردی و گروهی و محلی با ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم و اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و همه هم نتایج اسفبار آن را بر اتلاف منابع عمرانی و افزایش تورم و رکود کشور را می دانند چرا کارشناسان و خوانندگان نمی توانند اسم خود را بنویسند و آزادانه نظر دهند؟ آیا وزیر راه که از حقوق شهروندی سخن می گوید واقعا فضای نقد سالم را فراهم کرده یا فضای نقد مسدود است؟ آیا کسی هست که امر به معروف و نهی از منکر کند و در امان باشد؟ آیا کسی هست که از عذاب الهی فرار کند؟ آیا کسی هست که به پست و میز نچسبیده باشد و حق را بگوید ولو علیه او باشد؟ آیا کسی هست که بتواند با این نماینده مقابله کند؟

  • محمد 0 0

    درود بر آقای آزاد که علاوه بر آنکه نشان داد اسم با مسمایی دارد باعثخوشنامی سایر پیمانکاران شد و نشان داد منفعت شخصی بر مصالح ملی نزد اکثریت این قشر شریف ارجحیت ندارد وروسیاهی بر کسانی که علی رغم دانستن حقیقت و داشتن مسئولیت خائنانه عمل می کنند

  • مسعود امیدوار 0 0

    نماینده مجلس در مصاحبه خود گفته که شرکت آبادراهان پارس برنده مناقصه شده است و به دنبال ایجاد ظرفیت کاری است تا بتواند قرارداد منعقد کند مگر داشتن ظرفیت بعد از مناقصه اتفاق می افتد؟

  • خبرنگار ریلی 0 0

    آقای یوسفیان ملا مصاحبه کرده و از تجهیز کارگاه پروژه متروی آمل خبر داده ولی در پیوست قانون بودجه ردیفی برای متروی آمل ندیدم آیا خبر دارید ماجرا چیست؟

  • شهرام 0 0

    جناب آقای آزاد، چرا سنگ اندازی در راهی می کنید که براحتی و با مدرک تاریخی عوامفریبی تان مشخص می شود، چگون است که در سال ١٣١٠ راه آهن تهران قایمشهر با بیل و کلنگ و با اندکی مالیات بر قند و شکر و بدون پول نفت که هنوز تو جیب ملت نمی رفت در کوتاهترین زمان ساخته شد ولی حالا با صرف پول و همت ایرانی نمی شود، یا اینکه در آنزمان مقاطعه کار آلمانی و اتریشی بود و رضا خان، مهندس ناظر و نماینده پیمانکار را زیر پل می نشاند تا قطار رد شود، حالا هر چه دوست دارید بفرمایید

  • ناظم 0 0

    خبرنگار عزیز - آقای … که فرق مترو و راه آهن را نمی دونه - طرح قانونی ایجاد راه آهن هست که آنهم محل بحثکارشناسی است که خوب هست یا نه؟

  • مجید 0 0

    جناب خبرنگار اگر جرات داری همین سوالات را برو از وزیر راه یا آقای لاریجانی و مقامات مربوطه بپرس

  • مصطفی 0 0

    ببین چه آش شوری پخته اند که صدای پیمانکاران هم درآمده؟ بهتره نهادهای نظارتی مثل حراست و دیوان محاسبات و بازرسی و کمیسیون اصل ۹۰ و … بررسی کنند.

  • رضا کاسب 0 0

    مثل اینکه قضیه خیلی جدیه - - اگر وزارت راه ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که این پروژه را شروع می مند چرا آزادراه تهران - شمال را نیمه کاره رها کرده و می گوید پول ندارد؟ شاید هم می خواهند بی سرو صدا بجای آزادراه راه آهن بسازند؟

  • مهندس وزارت راه 0 0

    جناب وزیر راه گفته که اعتبار لازم برای اتمام طرحهای نیمه تمام این وزارت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و اعتبار سالانه سه هزار میلیارد تومان. پس یعنی تا چهل سال دیگر باید طرحهای نیمه تمام و کلنگ خورده ساخته شوند و در این شرایط شروع کردن یک پروژه عظیم یعنی تف سربالا. ضمنا ضرب المثلی است که موشه به لونه اش نمی رفت جارو به دمبش بست ولی من نگران نیستم چون آقای وزیر از اقتصاد خیلی سر در می آورد و خوب می فهمد معطل بودن پروژه برای تامین مالی یعنی هزینه مضاعف و کاهش بهره وری پس اجازه اجرایی شدن چنین پروژه بزرگی را نخواهد داد و نگرانیهای مطرح شده رفع می شود. فکر کنم پاسخ آقا شهرام هم داده باشم.

  • فاضل 0 0

    در این رابطه آقای آزاد توضیح تکمیل داده است http: / / www. tinn. ir / vdcc۴xqs. ۲bqop۸laa۲. html

  • رضا کاسب 0 0

    آقای کارشناس وزارت راه - برخلاف امیدواری شما بنده نگرانم جناب وزیر فهمیده هستند و در مقابل هر زوری می ایستند مگر آنکه زور پر زور باشد و فکر می کنم این دفعه زور خیلی خیلی پر زور است. شاهد آن هم فرمایش آقای مهندس مسعود امیدوار که به درستی نداشتن ظرفیت کار پیمانکار را مطرح کردند که شش ماه صبر کردند تا ظرفیت ایجاد شود!! به نظرم مسئله فقط یک نماینده مجلس نیست بلکه شاید رئیس او هم باشد.

  • بابک 0 0

    این پروژه نه اولش نه آخرش به جایی از راه آهن و مترو وصل نمی شود و یک پروژه غلط اندر غلط است. من در شرکت پیمانکاری هستم و در جلسه ای که کارفرما برای پیمانکاران گذاشت تا در مناقصه شرکت کنند گفتند که هنوز مطالعاتش انجام نشده و هنوز زمین تملک نشده و تامین مالی آن مانند بقیه پروژه ها خواهد بود. یعنی معلوم نیست چه موقع باشد و هنوز مسیرش در بخش کوهستانی معلوم نیست از کجا عبور می کند و هنوز طرح مصوبی ندارد و هنوز حتی هزینه ساخت آن مشخص نیست و هنوز موقعیت ایستگاه ها معلوم نیست و هنوز شرایط اجرا فراهم نیست. بپرسید چرا در مناقصه پیمانکاران جرات نکردند قیمت پیشنهاد دهند چون همین شرایط فراهم نبود. ولی زور نمایندگان زیاد است و زور مقامات زیاد است و زور بر حرف حساب می چربد و اگر مدیری بخواهد حرف حساب را گوش کند عزل می شود.

  • کارشناس 0 0

    چنانچه در متن مقاله " تونل طویل عمیق ریلی البرز " آورده شده است " تمامی مراحل اجرای طرح ازمطالعات طراحی، اجرا، پشتیبانی و بهره برداری ازآن نیاز به تاسیس شرکتی از بین افراد متخصص در این زمینه می باشد. این شرکت می تواند زیرمجموعة شرکت راه آهن شهری تهران وحومه(مترو) یا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران باشد. متعاقبا با فروش سهام شرکت مذکور می توان درجهت تامین منابع مالی طرح گام برداشت ". پیشنهاد اینجانب با توجه به اینکه در بودجه سال ۹۲ بسیاری از پروژه های عمرانی و ریلی منابع آن از طریق فروش اوراق مشارکت همگانی پیش بینی و تامین شده است در فرصت باقیمانده سال و با تبلیغات از طریق رسانه های ملی و بین اللملی می توان این فرصت طلایی را با توجه به مزیت های بیشمار و جذابیت خاص تامین مالی نمود با حمایت وزارت راه و شهرسازی و همکاری مشترک راه آهن و متروی تهران عملیاتی و اجرایی نمود و حتی این اوراق مشارکت قابلت تبدیل و عرصه در بورس تهران را خواهد داشت.

  • عضو انجمن صنفی ریلی 0 0

    متاسفانه ده‌ها طرح مهمتر و لازم به تعویق افتاده اند تا این طرح زودتر ساخته شود. یعنی به دلایل شخصی این طرح را مقدم داشته اند. یعنی منافع ملی را فدا کرده اند و مثلا معلوم نیست راه آهن قزوین کی به انزلی می رسد؟

  • تبریزی 0 0

    اینها از دست گل های دولت قبل برای دولت جدید است دولت باید مواظب بشد که گل نخورد.

  • قدیمی 0 0

    جای سوال است که این راه آهن از کجا به شبکه راه آهن کشور وصل می شود یا اصلا قرار نیست وصل شود؟ اکنون نه رودهن و نه آمل به شبکه راه آهن کشور وصل نیستند و حتی هیچ طرح مصوبی برای اتصال آنها به شبکه راه آهن وجود ندارد. پس قطارهای این مسیر امکان تردد در بقیه شبکه ریلی کشور را نخواهد داشت. آیا ایجاد این نوع از خطوط منطقی است؟ راستی اگر آقای یوسفیان ملا اهل آمل نبود و رییس مجلس اهل لاریجان نبود چنین طرح مبهمی تصویب می شد؟ آقای آزاد هم شکایتش را به چه کسی نوشته

  • مرتضی دانشجو 0 0

    این پروژه فقط برای رای آوردن در انتخابات پیشروی مجلس میباشد وگرنه این طرح به هیچ عنوان عملی نیست

  • کارشناس 0 0

    با عرض سلام وخسته نباشید به استحضارتون برسانم. جناب آقای مهندس آزاد انسانی شریف و دلسوز این مملکت می باشد ولی متاسفانه در صورتیکه وزیری تحت فشار نمایندگانی است بهتر و شایسته تر این است که شخص وزیر با قدرت هر چه بیشتر به وظائف خود براساس اولویت ها اقدام و از اینگونه فشار ها نهراسد و در صورت صلاحدید موضوعات خارج از اولویت را به کمیسیون عمران مجلس و یا ریاست مجلس جهت اطلاع منعکس نمایند. ولی متاسفانه غالبا شاهد اجرای این گونه خواسته هستیم لذا اغلب پروژه های نیمه تمام مثال بارز این گونه فشار هاست که سالها بر دوش وزارت راه سنگینی می کنند