| کد خبر: 168653 |

خادمی در جمع خبرنگاران:

◄ پیشرفت 91 درصدی قطعه یک آزاد راه تهران-شمال؛ افتتاح پایان سال 97

خیراله خادمی ابراز امیدواری کرد در صورت اتمام به موقع 9 درصد باقی‌مانده تا پایان سال 97 قطعه یک آزادراه تهران – شمال زیر بار ترافیک برود.

تین نیوز

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور، پس از بازدید صبح امروز خود از آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک این پروژ ه به 91 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز وی با توضیح اینکه درصد باقی‌مانده مربوط به عملیات روسازی بتنی و تأسیسات مکانیکی و برقی داخل تونل‌ها است گفت: تونل های زیادی در این منطقه وجود دارد که باید تاسیسات داخل آن نصب شود و این کار را طولانی کرده است با این حال هم کار روسازی بتنی مسیر و هم نصب تأسیسات مکانیکی و برقی تونل ها به صورت هم‌زمان آغازشده است.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت اتمام به موقع 9 درصد باقی‌مانده تا پایان سال 97 قطعه یک آزادراه تهران – شمال زیر بار ترافیک برود.

وی در پاسخ به این سوال که تاریخ قطعی تحویل قطعه یک چه زمانی است گفت: از آنجایی سخت و پیچیده است و رعایت ایمنی بسیار مهم است بهره‌برداری از آزادراه در تابستان امسال ممکن نیست.

وی در خصوص وضعیت پیشرفت قطعه دو این آزادراه گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه دو به 22 درصد رسیده و مهم‌ترین بخش قطعه دو یعنی تونل عریض و طویل البرز تنها 200 متر از آن باقی‌مانده است

وی گفت: تا دوماه آینده حفاری تونل البرز تمام میشود و می‌توانیم تردد دو طرف کوه البرز را داشته باشیم

خادمی همچنین توضیح داد: که 20 دستگاه تونل کوچک و بزرگ دیگر در سایر قطعات وجود دارد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است با این حال برای اتصال این تونل ها با یکدیگر نیاز به حل و فصل مشکل معارضین ملکی داریم.

خادمی خبر داد که املاک و باغات زیادی برای خریداری وجود دارد و گفت: کار تملک اراضی دنبال می‌شود و در حال انجام تفاهمات لازم با مردم هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی این را هم گفت: در ساخت آزادراه تهران شمال از 40 پیمانکار و مشاور ایرانی استفاده‌شده است و تنها برای ساخت تونل البرز و انجام طراحی منظر راه این مسیر از پیمانکار و مشاور خارجی استفاده کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • میرزا 2 1

    ای بابا چرا پس پایان سال؟ مگه قرار نبود تابستون افتتاح بشه من باک ماشینم رو فقط 15 لیتر بنزین زده بودم تا برسم شمال راحت خودتون قول داده بودید!!!! یعنی حالا باید دوبار یک باک پرکنم تا با حجم ترافیک برسم شمال؟! خیلی بی معرفتید بد قولها

  • سامان 9 1

    اگر 25 سال پیش که این پروژه رو به بنیاد دادن, به جاش 2 تا افغانی میذاشتن و 2 تا کلنگ و بیلم بهشون میدادن, قطعا الان مدت ها بود که از شهرستانک رد شده بودن

  • رحمان 1 1

    جناب میرزای عزیز به جای تمسخر و متلک و شوخی کاستیهای موجود در پروژه هارو با جدیت دنبال کنید و مطالبه، سالهای سال است که تمام این پروژه شاهد کج سلیقگی ، بی برنامگی،شعارانتخاباتی وزراء گشته است وهر روز شاهد وعده های بی پشتوانه آقایان مسئول هستیم،خیلی وقته دیگه مانیروهای جهادی تو بدنه نظامون نداریم نیروهای مخلص و فداکاری که در زمان دفاع مقدس وقتی یک یا علی میگفتند یعنی کار تمام با بی ادعاییه تمام دریغ و صد دریغ که دیگه نداریم اینهارو دریغ و صد دریغ که نتونستیم مثلشون دیگه پرورش بدیم ، کارهای بزرگ آدمهای بزرگم میخواد که فقط همونهایی بودن که تو جبهه های جنگ جونشون رو کف دست میزاشتن و از روی میدان مین رد میشدن که راه بسازن برای نفر بعد