| کد خبر: 147185 |

◄ کریدور آزادراهی شرق به غرب کامل‌تر شد

با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی 40 کیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در راستای تکمیل کریدور آزادراهی شرق به غرب، 40 کیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز به بهره‌برداری رسید که نقش کلیدی در کاهش مسیر میان دو استان آذربایجان شرقی و غربی دارد.

به گزارش تین‌نیوز،  با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی 40 کیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز به بهره‌برداری رسید.

خیرالله خادمی در حاشیه این افتتاح با تاکید بر اهمیت احداث این آزادراه گفت:‌ آزادراه ارومیه- تبریز در شمال غرب کشور و در ادامه کریدور آزادراهی شرق به غرب، استان‌ آذربایجان شرقی را به ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی متصل می‌کند.

او با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر  بین دو استان و توسعه گردشگری منطقه گفت: استان آذربایجان غربی به واسطه عوارض طبیعی نظیر کوه و دریاچه ارومیه محصور است که این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در خارج کردن استان از انزوا دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این آزادراه را 150 کیلومتر اعلام کرد و افزود: قطعات یک و دو این پروژه از شهر ارومیه آغاز می‌شود و تا انتهای پل میانگذر دریاچه ارومیه امتداد می‌یابد که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

او افزود: قطعات دیگر پروژه نیز فعال است و پیشرفت فیزیکی در قطعه چهار 65 درصد است که در آذربایجان شرقی در محل تقاطع با محور تبریز- آذرشهر امتداد پیدا می‌کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با بزرگراه شدن سراب نیر.

    ازادراه اردبیل تبریز ارومیه تعریف شود.

    از نظر گردشگری هم سرعین به ارومیه متصل خواهد کرد .ادامه ان هم تا استارا .جمهوری آذربایجان متصل به ترکیه میکند