| کد خبر: 55889 |

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از ورود نخستین محموله ریلی به جاده ابریشم جدید تا راه‌اندازی خط ریلی مستقل به فرودگاه امام

تین نیوز| ورود نخستین محموله ریلی به جاده ابریشم جدید، راه‌اندازی خط ریلی مستقل به فرودگاه امام خمینی (ره)، تبدیل مسیرراه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به فضایی مفرح برای مردم، تسریع در عملیات بررسی احداث قطار سریع السیر اصفهان - قم – تهران برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

راه‌اندازی خط ریلی مستقل به فرودگاه امام خمینی (ره)

محسن پور سید آقایی گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) با وجود آن که یکی از بزرگ ترین فرودگاه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود، متاسفانه هیچ برنامه ریلی را برای آن برنامه‌ریزی نکرده است.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: در جلسات مختلفی که برگزار کردیم سعی داریم با راه اندازی خط ریلی تهران - قم، یک خط ریلی مستقل نیز به این فرودگاه متصل کنیم.

ورود نخستین محموله ریلی به جاده ابریشم جدید
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 از ورود اولین محموله ریلی به جاده ابریشم جدید (راه آهن ایران- ترکمنستان- قزاقستان) خبر داد و گفت: پس از ورود این محموله از قزاقستان، کار حمل بار از ایستگاه راه آهن اینچه برون در استان گلستان آغاز شد.

محمدرضا قربانی اظهار کرد: این محموله ریلی شامل 45 واگن پس از امضای تفاهم نامه در جلسه مشترک راه آهن‌های ایران و قزاقستان، بارگیری شده و از مرز اینچه‌برون در شرق گلستان وارد ایران شده است.

کاهش قاچاق سوخت همزمان با آغاز به کار دوباره قطار ایران-پاکستان
روزنامه دیلی تایمز نوشت: افتتاح دوباره خطوط ریلی میان ایران و پاکستان باعث کاهش قاچاق کالا بین دو کشور می‌شود.

در این خصوص عبدالمالک بلوچ سروزیر ایالت بلوچستان با افتتاح پروژه اقتصاد خطوط ریلی ایران و پاکستان این پروژه را گامی در جهت منافع تجاری و بازرگانی دو کشور دانست. در حال حاضر، فقط یک قطار در مسیر کویته به تفتان وجود دارد گه ماهیانه به جابجایی کالا در این مسیر می‌پردازد.

۸۴ کشته و زخمی در برخورد کاميون با قطار
بر اثر برخورد قطاری با کامیونی در جنوب غرب تونس، ۱۴ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند. این حادثه سه‌شنبه هفته گذشته حدود ساعت شش و نیم به وقت محلی در منطقه الفحص روی داد.

وزیر حمل و نقل تونس این حادثه را فاجعه‌ای انسانی توصیف کرد و از احتمال افزایش شمار قربانیان آن خبر داد.

تسریع در عملیات بررسی احداث قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران

عملیات بررسی احداث قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به عنوان مهم ترین طرح ریلی استان که مدتی ساخت آن متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شد.

حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان درباره جزییات بیشتر این خبر گفت: پروژه احداث قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران مهم‌ترین پروژه در حال انجام اصفهان است که اکنون عملیات بررسی آن از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و استانداری و همچنین یک شرکت ساخت و ساز چینی در حال انجام است.

ایجاد تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ای در راه‌آهن
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به معاونت رئیس‌جمهوری پیشنهاد تأسیس قطارهای حومه‌ای داده‌ایم، گفت: احتمالاً ریل‌باس‌ها را از شرکت‌های ریلی برای این شرکت خریداری می‌کنیم.

محسن پورسیدآقایی اظهار داشت: قطارهای حومه ای باید قیمت مناسب و ارزان داشته باشند و خدمات آن نظیر خدمات مترو است.وی با بیان اینکه قطارهای حومه‌ای برای شرکت‌های ریلی زیان‌ده است، بیان داشت: نظر ما این است که ساماندهی و راهبری قطارها توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود.

آغاز اجرای طرح راه آهن اسفراین- بجنورد - شیروان با نوزدهمین سفر استانی هیئت دولت
نوزدهمین سفر استانی هیئت دولت با سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت به استان خراسان شمالی انجام شد.
در این سفر، عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و وزرای دیگر دولت یازدهم رئیس جمهور را  همراهی کردند.

اتمام پروژه ATC و تراک‌بندی محور هرمزگان تا پایان سال ۹۴
مدیرعامل راه آهن از اتمام پروژه ATC و تراک بندی در محور هرمزگان تا پایان سال ۹۴ خبر داد و اعلام کرد: با اجرایی شدن این مهم میزان حمل بار از ۱۵ میلیون تن به ۴۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

محسن پورسیدآقایی در بازدید از کارخانجات گل‌گهر اظهار کرد: با توجه به سیاست ها وبرنامه های تدوین شده ؛سیاست دولت یازدهم آن است که به هر طریق ممکن حمل بار از طریق راه آهن انجام شود.

آغاز بررسی مسیر احداث راه‎آهن بروجرد
رئیس اداره‌ی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد از آغاز بررسی مسیر احداث راه‎آهن شهرستان توسط میراث‌فرهنگی خبر داد.
حجت‎الله یارمحمدی در جمع خبرنگاران، افزود: این بررسی توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی اداره‌ میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد انجام می‎شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.