| کد خبر: 31347 |

در کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران بررسی شد؛

جایگاه راه آهن ایران در جذب و حمل کالاهای ترانزیتی

سی و دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران با محوریت "چرایی عدم موفقیت راه آهن جمهوری اسلامی در جذب و حمل کالاهای ترانزیتی" چهارم آذرماه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگارتین نیوز، سی و دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران با حضور مسعود خوانساری، ریییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات، سیده فاطمه مقیمی، نایب رئیس کمیسیون، جواد سمساریلر، رییس انجمن شرکت های حمل و نقل بین الملی، محمدجواد عطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری، علی فتح الهی، رییس گروه مطالعات بازار بین الملی اداره بازرگانی راه آهن و جمعی از کارشناسان حمل و نقل، 4 آذر ماه در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

چرایی عدم موقعیت راه آهن جمهوری اسلامی در جذب و حمل کالاهای ترانزیتی و استماع گزارش پیرامون خطوط ریلی بندر شهید رجایی و اعلام نواقص احتمالی، دستور جلسه ای بود که اعضای حاضر در این جلسه در مورد آن به بحث و گفتگو نشستند.

در این جلسه، مسعود خوانساری با بیان اینکه در حوزه ترانزیت ما یک سری مشکلات ساختاری داریم گفت: به نظر می رسد که در مقوله ترانزیت مهم ترین مقوله عرضه و تقاضا باشد.

وی با اشاره به اینکه راه آهن در یک سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده ابراز داشت: در حوزه معادن تقاضای حمل بار در کشور وجود دارد اما متاسفانه توانایی جوابگویی به این تقاضاها از سمت راه آهن نیست، در شرایط کنونی بضاعت راه آهن همین است.

وی عنوان کرد: تا عرضه و تقاضا متعادل نشود اتفاقی برای تمایل صاحبان کالا در جهت حمل کالا با راه اهن به وجود نخواهد آمد.

در این جلسه برخی مشکلات اصلی از جمله عدم حمل کالا ترانزیتی برگشت خالی واگن ها، تاخیر، هزینه، ظرفیت، کیفیت سرویس، ناکافی بودن تجهیزات عنوان شد.

گفتنی است حاضران در این جلسه بر روند رو به پیشرفت شرکت راه اهن در دولت جدید و با مدیریت جدید تاکید کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.