| کد خبر: 267321 |

وصول مطالبات مالکین لکوموتیو

مدیرعامل راه آهن از پرداخت کامل مطالبات مالکین لکوموتیو از محل وصول مطالبات خبر داد و گفت: با روند اصلاحی پیش رو، تمامی حلقه های حمل بار از مالک بار تا خریدار بار منتفع خواهند شد.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن از پرداخت کامل مطالبات مالکین لکوموتیو از محل وصول مطالبات خبر داد و گفت: با روند اصلاحی پیش رو، تمامی حلقه های حمل بار از مالک بار تا خریدار بار منتفع خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن با اشاره به وعده ای که به مالکان لکوموتیو جهت پرداخت مطالبات معوق داده بود، گفت: به لطف خدا وعده ای که در مهرماه به مالکین لکوموتیو دادیم کاملاً انجام شد و با انضباط بخشی به فرآیند مالی بین مالکین واگن و راه آهن تعهدات راه آهن به مالکان لکوموتیو پرداخت شد. این آغاز اصلاح مسیر است که گام های اولیه آن انضباط مالی بوده و گام های بعدی نیز در موضوع لکوموتیو و حوزه های دیگر است.

وی خاطر نشان کرد: از ۳۰ هزار واگن باری در گردش، حدود ۸ هزار واگن به صورت شیر ترمز بسته سیر می کردند که طی دو ماه، این تعداد به صفر رسید و اکنون هیچ واگن با شیر بسته اعزام نمی شود.

صالحی با بیان اینکه در اصلاحاتی که انجام می دهیم بخش مهمی از آن درباره لکوموتیو هستند، گفت: اکوسیستم اصلاح شده ای برای راه آهن بنا می نهیم که برای همه برد- برد است. از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت های مالک لکوموتیو پرداخت شده است. در آذرماه سه اقدام اصلاحی در راه آهن انجام شده است.

ممنوعیت اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطار کامل قطار است که تمام واگن هایش برای یک شرکت باشد، ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه، تا پایان سال دوم اجرای این قانون، بایستی قطارها به صورت کامل اعزام شوند که اکنون این کار را انجام شده است و تمامی قطارها باید به صورت کامل سیر کنند.

وی با بیان اینکه با حذف امضای اشخاص، اکنون تمامی بارنامه ها به صورت کاملاً سیستمی انجام می شوند و برای صدور بارنامه از اعمال سلیقه پرهیز می شود، تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت های عمده شرکت های باری بروز شده نیز انتظار دارند که بارها خوب و منظم حمل شود.

صالحی با تأکید بر اینکه اصلاحات در راه آهن به صورت همه جانبه در حال اجرا است، عنوان کرد: اکنون انتظار داریم تا نقشی که در این سیستم برای مالکان لکوموتیو دیده شده، به درستی اجرا شود.

مدیرعامل راه آهن سپس با اشاره به پرداخت هفت صورت وضعیت مالکان لکوموتیو در سه ماه گذشته تأکید کرد: از مالکان لکوموتیو برنامه ای عملیاتی و اجرایی برای دو ماه آینده به جهت افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان کشنده ها می خواهیم به نحوی که معاونت بهره برداری راه آهن بتواند برنامه ریزی مناسبی برای حمل بار داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 5 2

    دکتر صالحی عزیز خسته نباشید که باید گند کاری مدیران قبلی را هم اصلاح کنید خداقوت

  • غلام 0 1

    انجام این اقدامات فنی و مالی ، قطعا نتایج خوبی را برای مدیریت راه آهن در پی خواهد داشت
    اما نکته قابل تامل این است که :
    چرا دوسال طول کشید تا این تصمیمات بدیهی مدیریتی گرفته و اجرا شد ؟