| کد خبر: 267165 |

وصول مطالبات راه آهن به تدریج انجام می شود

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: موضوع وصول مطالبات راه آهن در ۳ بخش پیگیری می شود تا فشاری به شرکت های حمل و نقل ریلی وارد نشود.

تین نیوز

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: موضوع وصول مطالبات راه آهن در ۳ بخش پیگیری می شود تا فشاری به شرکت های حمل و نقل ریلی وارد نشود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، عابدین هادی نژاد افزود: از دو ماه قبل در کمیسیون وصول مطالبات به ریاست مدیرعامل راه آهن، موضوع وصول مطالبات شرکت های ریلی آغاز شده و تا به امروز به نتایج خوبی رسیدیم.

وی تاکید کرد: موضوع وصول مطالبات راه آهن در ۳ بخش پیگیری می شود تا فشاری به شرکت های حمل و نقل ریلی وارد نشود. در مرحله اول که در حال اجرا هستیم پیگیری مطالبات راه آهن از اول امسال تا کنون است که در این مرحله صورت حساب هایی که از ابتدای سال تا به حال برای شرکت های حمل و نقل باری صادر شده، پیگیری و وصول شود. در این مرحله وصول مطالبات در ۳ مدل دوره تنفس دو ماهه، یک ماهه و نقدی در نظر گرفته شده است.

به گفته هادی نژاد، تا به امروز از ۲۵ شرکتی که در حوزه حمل و نقل بار با آنها همکاری داریم ۲۰ شرکت بدهی های خود را تسویه و به روز کرده اند و ۵ شرکت مشکل تامین نقدینگی دارند که در آینده نزدیک تعیین تکلیف می شود.

وی گفت: بخش دوم وصول مطالبات، برنامه ریزی برای دریافت مطالبات انباشته شده قبل از سال ۱۴۰۲ است. بخشی از مطالبات برای سالهای گذشته و حتی تا ده سال قبل بوده است .

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن ادامه داد: بخش سوم نیز موضوع مالیات بر ارزش افزوده است. بر اساس بندی در قانون اساسی، شرکتهای حمل و نقل ریلی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. اما بر اساس تفسیری که صورت گرفته، این معافیت تنها مربوط به صاحب کالا است و مشمول صاحب لکوموتیو و واگن باری نمی شود. برای حل این موضوع یا بایستی قانون گذار را مجاب کنیم که این موضوع شامل تمام چرخه حمل و نقل ریلی می شود یا اینکه این امر نیز جز بدهی های شرکت ها محسوب می شود که باید توسط راه آهن اخذ و به سازمان های مالیاتی پرداخت شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 11 1

    قطعا روزی به اعمال خلاف قانون راه آهن رسیدگی خواهد شد.
    منتظر دادگاه باشید مدیران ناپخته.
    طبق قانون دسترسی آزاد شما حق ندارید واگنها را توقیف کنید ولی می کنید. بنابراین به خاطر زیان هنگفتی که هم به مالکین واگن هم به اقتصاد کشور زده اید باید جوابگو باشید.

    • ناشناس 2 0

      احسنت. مثل پرونده دادگاه یک شرکت که اخیرا راه آهن را محکوم کرده به سیصد میلیارد تومان خسارت.

    • ناشناس 0 2

      شرکت های مثلاً خصوصی وابسته به باند های زر و زور وتزویز و دزد هوایی که قبلاً در راه آهن پایه های چپاول و دزدی لسان را ریختن حالا شدن مدغی

  • طباطبایی 2 5

    خدا قوت دکتر صالحی مرد روزهای سخت