| کد خبر: 265346 |

افزایش زیان خالص تراورس در سال ۱۴۰۱

شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) در سال گذشته (1401) 10651291 میلیون ریال درآمد عملیاتی داشته و بهای تمام شده این درآمدها 9710217 میلیون ریال بوده است.

تین نیوز

مطابق گزارش سازمان حسابرسی از شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس)، زیان خالص این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مطابق گزارش سازمان حسابرسی کشور، شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) در سال گذشته (1401) 10651291 میلیون ریال درآمد عملیاتی داشته و بهای تمام شده این درآمدها 9710217 میلیون ریال بوده است.

 در سال 1401 بالغ بر 600284 میلیون ریال هزینه های فروش، اداری و عمومی شرکت تراورس بوده و هزینه های مالی این شرکت نیز 353884 میلیون ریال بوده است.

زیان ناخالص شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن نیز 123616 میلیون ریال و زیان خالص آن 261895 میلیون ریال (26 میلیارد و 189 میلیون تومان) بوده است. زیان خالص تراورس در سال 1400 حدود 22 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی آمده است؛

«به شرح یادداشت های توضیحی ... صورت های مالی، سرفصل های پرداختی های تجاری و سایر پرداختی ها و پیش دریافت ها شامل مبلغ 1858 میلیارد ریال اقلام راکد و سنواتی (عمدتا بدهی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، اداره کل راه و ترابری لارستان و پیش دریافت از شرکت مادرتخصصی حمل ونقل ریلی کشور بابت فروش 20 هزار تن ریل) است که تا تاریخ تهیه این گزارش تعیین تکلیف نشده است. با توجه به مراتب فوق به دلیل عدم ارائه مدارک و مستندات کافی از جمله قرارداد منعقده با شرکت مادر تخصصی حمل ونقل ریلی کشور و تطبیق حساب های فیمابین نحوه تسویه و تعدیلات احتمالی مورد لزوم در خصوص بدهی های فوق برای سازمان حسابرسی مشخص نیست.

تطبیق تاییدیه های دریافتی نشان می دهد سرفصل های دریافتی ها و پیش پرداخت ها دارای مغایرت های نامساعد و مساعد به ترتیب به مبالغ 2836 میلیارد ریال و 50 میلیارد ریال است.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بازنشسته راه آهن 4 0

    تیجه استفاده از یک سری مدیر دولتی در راس شرکت تراورس و هیئت مدیره شرکت نتیجه اش می شود همینی که می بینید یعنی شرکتی با این همه تجهیزات و ماشین آلات و نفرات خبره بایستی ضرر ده باشد و جالب اینجا است که مدیر عامل شرکت مدعی است که بایست مدیر عامل راه آهن باشد این یعنی از چاله به چاه افتادن برای راه آهن
    و نکته قابل توجه تر اینکه نه مدیر عامل و نه هیئت مدیره شرکت از جانب مجمع شرکت که فعلا راه آهن می باشد تغییر نمی کنند
    به نظر دستهایی هستند که دنبال نابودی کامل صنعت ریلی کشور هستند شامل راه آهن وشرکتهای همکار راه اهن
    آقای مخبر که ظاهرا شما حامی میعاد صالحی هستید هتر است چشم های خود را باز کنید