| کد خبر: 257336 |

امسال سفر ریلی 19 درصد رشد داشته است

عملکرد یک ماهه راه‌آهن رشد ۱۹ درصدی مسافران ریلی در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

تین نیوز

تعداد مسافر جابه جا شده توسط بخش ریلی در فروردین ماه سال جاری به ۲.۵ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با  ۱۹ درصد افزایش همراه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد ناوگان حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد این مد حمل و نقلی در مدت یک ماه ابتدایی امسال، با ۱۹ درصد رشد در جابه جایی مسافر همراه شده و ۲.۵ میلیون نفر را به مقصد رسانده است.

بررسی روند ۱۰ ساله جابه جایی مسافر حاکی از آن است که بیشترین میزان جابه جایی مسافر در یک ماهه سال ۱۴۰۱ به میزان ۲.۱ میلیون نفر ثبت شده است که مقایسه عملکرد یک ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین جابه جایی مسافر در فروردین ماه امسال از راه آهن تهران به میزان ۷۹۸ هزار و ۱۸۳ نفر بوده است. خراسان با ۶۸۹ هزار و ۵۱۰ مسافر ریلی در این مدت در رتبه دوم قرار دارد. راه آهن قم نیز با ۱۰۹ جابه جایی حدود ۱۱۰ هزار مسافر از دیگر مناطق پر مسافر در حوزه ریلی طی فروردین ماه امسال بود.

تعداد مسافران حومه ای ریلی در همین مدت بیش از ۶۵۰ هزار نفر بود که تهران با بیشتر از ۳۵۶ هزار مسافر در صدر جابه جایی مسافران حومه ای قرار دارد.

از سوی دیگر میزان بار حمل شده توسط بخش ریلی در یک ماهه سال ۱۴۰۲، به ۴ میلیون تن رسید.  بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار نشان می دهد که بیشترین حمل بار در یک ماهه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۴.۳ میلیون تن ثبت شده است.

ترانزیت بار توسط بخش ریلی نیز در همین مدت به ۱۳۶ هزار تن رسیده است. بیشترین ترانزیت ریلی طی ۱۰ سال گذشته در یک ماهه سال ۱۴۰۰ و به میزان ۱۶۲ هزارتن ثبت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 2

    خسته نباشید و خداقوت به دست اندرکاران

    خیل عظیم کارشناسهای بهانه گیر اینجور مواقع کجا هستند؟؟

    • کارشناس ریلی 4 0

      برادر عزیز ناشناس
      ما هم خسته نباشید می گوئیم انشالله که یک بار هم شاخص های اندازه گیری را بیان کنند تا خیل عظیم کارشناسانی که شما اشاره فرمودید هم آگاه شوند به روند محاسبات ایشان وعملا صحت سنجی انجام گیرد
      اما سوال اینست که در دوسال اخیر آمار حمل مسافر افرایش یافت آمار حمل ترانزیت رکورد شکست آمار تولید واگن ولکوموتیو هم که رکورد شکست حمل بار هم افزایش یافت ما که کارشناس بی دانشی هستیم اما شما بفرمائید اثر این افزایش ها در سفر های کارکنان راه اهن چگونه تبلور پیدا کرده است آنچه می بینیم حقوق کارکنان راه آهن همچنان زیر خط فقر است در بخش جای راه آهن هنوز هم مشکل پرداخت به پیمانکاران داریم و هر روز بر بدهی به پیمانکاران افزوده می شود در حوزه های نگهداری که از محل جاری یعنی در آمد راه آهن پرداخت می شوند هر روز بدتر از دیروز هستیم وعملا زیر ساخت راه آهن رو به نابودی است نه بازسازی ونه بهسازی در حوزه های خط علائم وارتباط وساختمان وتاسیسات را شاهد هستیم
      لطفا ما که کارشناس خوبی نیستیم اما شما این پازل را برای ما حل کنید واقعا ممنون می شویم پیشنهاد می کنم با توجه به علاقه مدیر عامل به پخش تلویزونی خود ایشان در یک برنامه تلویزیونی حتی بدون روبرو شدن با کارشناسان(چون علاقه ای به این کار ندارند وخود را برترین کارشناس ریلی می دانند)در خصوص این موضوعات که مطرح کردم توضیح دهند