| کد خبر: 253281 |

بندر خشک آپرین اسلامشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز، دوشنبه، با حضور در اسلامشهر نخستین بندر خشک کشور با نام آپرین را افتتاح کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز، دوشنبه، با حضور در اسلامشهر نخستین بندر خشک کشور با نام آپرین را افتتاح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش در این آئین که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد، گفت: افتتاح این طرح موجب اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای مردم انقلابی اسلامشهر خواهد شد؛ همکاران گمرگ هم که از فردا در این محل حاضر می شوند آسان گیری حداکثری تشریفات گمرکی را در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم یک کار الگو داشته باشیم.

این مسئول از بخش خصوصی که همکار و همیار دولت است تشکر و خاطرنشان کرد: نمی شود صفر تا صد همه کارها را دولت انجام دهد، زیرا بضاعتش وجود ندارد اما با مشارکت مردمی و خصوصی همه از آن منتفع می شوند؛ باید در این طرح هم کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا خدمت رسانی حداکثری شود.

وی افزود: در افتتاح بندرهای دریایی کارهای زیادی در درست داریم؛ چند روز گذشته احداث بندر گناوه در بوشهر انجام شد و به زودی افتتاح بندر نگین در خود بوشهر و بندر خمیر و سیرین در هرمزگان را خواهیم داشت.

بذرپاش ادامه داد: اقتصاد دریایی برای ما مهم است و رئیس جمهور دیروز در هیات دولت دستور کارگروه اقتصاد دریا را صادر کرد که بخش بزرگی از آن بر دوش ما است و ما در این امر جدی و پیگیر هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بندر خشک به عنوان یک مفهوم متفاوت از بندر دریایی است؛ تجارت را تسهیل، حجم حمل و نقل و مصرف سوخت را کاهش و حجم دپوی کالا در بندر دریایی را به حداقل می رساند؛ توسعه این بنادر خشک در دستور کار ما و در استان های مختلف و بزرگ در حال اجرا است.

این مسئول اضافه کرد: هدف از احداث بنادر خشک تسهیل تجارت برای فعالان این عرصه چه واردکنندگان و تولیدکنندگان است؛ بندرخشک برای حذف قوانین بعضا زائد نقش کلیدی دارد، زیرا نزدیکترین مکان به مقصدهای تولیدی ما است.

بذرپاش ادامه داد: استان تهران مهم است چراکه در کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب ما قرار دارد و توسعه های شمال به جنوب و از آستارا به باکو و روسیه یکی از جریان های راهبردی و کریدور های ما و از سرخس و مشهد تا تهران و غرب برای ما مهم و راهبردی است.

وی افزود: توسعه کریدور های شمال به جنوب و شرق به غرب برای دولت مردمی مهم است و شرکای داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری در این امر دعوت کردیم، چون توسعه این موضوع به افزایش ثروت ملی می انجامد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بندر خشک، بندری چند منظوره است که به طور مستقیم توسط جاده یا راه آهن به بندر دریایی وصل می شود؛ در واقع بندر خشک مرکزی برای دپو و انتقال کالاها به مقاصد دیگر است.

عملیات احداث بندر خشک آپرین اسلامشهر براساس تفاهم‌نامه منعقده بین رئیس کل گمرک کشور با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت یک‌هزار هکتار آغاز شد و قرار است بیش از ۶۰ درصد از کالاهای ورودی کشور را دریافت و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

البته کار احداث و تجهیز بندر آپرین با اهمال مسئولان قبلی و مشکلات زیاد به دولت سیزدهم رسید و با دستور مستقیم رئیس جمهور روند اجرا سرعت گرفت و امروز به افتتاح رسید.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.