| کد خبر: 242929 |

مذاکره ایران با روسیه برای خرید لکوموتیو

مدیرعامل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران از مذاکره ایران با روسیه برای خرید لکوموتیو خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران از مذاکره ایران با روسیه برای خرید لکوموتیو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، میعاد صالحی با اشاره به تفاهمنامه حمل‌ و نقل بین ایران و روسیه، اظهار کرد: کریدور شمال- جنوب بنادر جنوبی ایران یعنی بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) و بندر چابهار را از طریق مرزهای اینچه برون در شرق دریای خزر، آستارا در غرب دریای خزر و بنادر شمالی از جمله امیرآباد، کاسپین و انزلی به روسیه، همسایه‌ های شمالی ایران و اروپای شرقی متصل خواهد کرد.

وی با اشاره به گفت‌ و گو درباره تکمیل راه آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی سازی خط ریلی اینچه برون - گرمسار و تامین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور با طرف روسی، افزود:  با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فی مابین، حجم تجارت روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحا چهارراه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های رو به افزایش روسیه با اروپا و امریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم.

وی با تاکید بر استقبال ایران از این موضوع گفت:‌ امیدواریم با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، بتوان حداکثر منافع را برای ملت ایران به دست آورد، نباید اجازه دهیم این بار نیز فرصت تاریخی به‌دلیل اهمال و سستی‌ ها، موقعیت نشناسی‌ها و احیانا نفوذها، از دست برود.

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن یادآور شد: مقامات راه آهن روسیه، از بدحسابی‌های سال‌های گذشته راه آهن ایران در عدم پرداخت بدهی‌ها گلایه داشتند و این هم یکی دیگر از میراث به جا مانده از دوره های قبل برای ماست.

صالحی به بدهی‌های معوقه چندهزار میلیارد تومانی به پیمانکاران داخلی و ده‌ ها میلیون دلاری به کشورهای مختلف خارجی اشاره کرد و افزود: با حمایت‌ های دولت در حال تسویه تدریجی این بدهی‌ ها هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.