| کد خبر: 242879 |

◄ توضیحات مدیرعامل راه‌آهن در مورد سفر اخیر به روسیه

مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالاترین سطح مقامات حوزه حمل و نقل ریلی ایران و روسیه برگزار شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن پیرامون سفر اخیر به روسیه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام توضیحاتی در مورد  دستاورد سفر خود به این کشور منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌ آهن، سید میعاد صالحی در این صفحه نوشت: «در سفر به روسیه، مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالاترین سطح مقامات حوزه حمل و نقل ریلی دو کشور برگزار شد. در این سفر که با حضور جناب آقای مهندس قاسمی وزیر محترم راه و شهرسازی، اینجانب و همچنین مسئولین حوزه های حمل و نقل دریایی، هوایی و جاده‌ای کشور برگزار شد، سه دیدار مهم در خصوص موضوعات ریلی انجام گرفت.
 

یک دیدار با آقای ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه، یک دیدار با آقای بلازاروف رییس راه آهن روسیه و دیداری نیز با آقای پاولوف قائم مقام راه آهن روسیه داشتیم. همچنین در این سفر، تفاهمنامه جامع حمل و نقل بین وزیر حمل و نقل روسیه و وزیر راه و شهرسازی ایران امضا شد. تفاهمات خوبی هم در زمینه ناوگان صورت گرفت که ان شاالله پیشرفت و توسعه مشهود کریدور شمال جنوب را در پی خواهد داشت. این کریدور بنادر جنوبی ایران یعنی بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی و بندر چابهار را از طریق مرزهای اینچه برون در شرق دریای خزر، آستارا در غرب دریای خزر و بنادر شمالی از جمله امیرآباد، کاسپین و انزلی را به روسیه، همسایه های شمالی ایران و اروپای شرقی متصل خواهد کرد.

 

تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه‌برون-گرمسار و تامین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از جمله موضوعات مورد گفتگو در این سفر بود.

 

با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فیمابین، طبیعتا حجم تجارت روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد. با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحا چهار راه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های رو به افزایش روسیه با اروپا و امریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم. ما نیز از این موضوع استقبال میکنیم و امیدواریم با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، بتوانیم حداکثر منافع را برای ملت ایران بدست آوریم. نباید گذاشت این بار نیز این فرصت تاریخی بدلیل اهمال و سستی ها، موقعیت نشناسی ها و احیانا نفوذها، از دست برود.»

 
 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 2 2


    سلام. خودتان هم میدانید که با کمبود لکوموتیو مواجه نیستید.
    در حالیکه تعمیرات و بازسازی لکوموتیوها و بازگشت به سرویس آنها بدلیل نپرداختن مطالبات پیمانکاران متوقف شده و در حالی که مالکان لکوموتیو مطالبات خود بابت اجاره را از راه آهن دریافت نکرده و لکوموتیو یشان به همین دلیل خوابیده ، چرا دنبال خرید لکوموتیو نو هستید؟
    وای به حال ملتی که اختیار مالشان را داده اند دست شما