| کد خبر: 230802 |

ارتباط راه آهن با صنایع فولادی و معدنی شکل پژوهشی می‌گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روابط راه‌آهن با صنایع فولادی و صنایع معدنی نباید صرفا در همین سطح خرید و فروش خدمت باشد و برای توسعه راه‌آهن باید با صنایع ارتباط تنگاتنگ علمی و پژوهشی داشته باشیم.

تین نیوز

بیست و دومین رویداد «سه شنبه های ریلی با طعم فناوری» امروز در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن با حضور مدیرعامل راه آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، در این مراسم مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار داشت: عملکرد مرکز جهادی پیشرفت راه آهن نشان از نهادینه شدن یک تفکر، حرکت رو به جلو و یک اراده و اعتقاد است و پایه های این تفکر و تمدن در داخل مجموعه مستقر است.

سعید رسولی افزود: این اقدام و حرکت اگر دامنه محدود و نگاه درون سازمانی داشت، در این مدت کوتاه ریشه نمی دواند و به عنوان یک الگو در دستگاه های مختلف بررسی نمی شد، سرعت، پیشرفت و وسعت کار و تأییدیه های علمی و فنی در این باره بیانگر اصالت این حرکت است.

وی ادامه داد: در راستای آسیب شناسی این مسیر طی شده، هفته گذشته جلسه ای برگزار و گزارشی تهیه شد که در حال اصلاح نهایی است و به زودی منتشر می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: در این گزارش تأیید شد که عملکرد راه آهن و شرکت های ریلی دقیقا منطبق بر بندهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمل و نقل ریلی و برنامه ششم است که البته با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم.

تقدیر از شرکت های ریلی مسافری بابت رعایت پروتکل های بهداشتی

رسولی با بیان اینکه عملکرد راه آهن در دوران شیوع کرونا مناسب ارزیابی می شود، اظهار داشت: جلسه ای برای تقدیر از شرکت های ریلی مسافری که در این مدت با توجه به کاهش سفر و مسافر، ارتقای کیفیت و خدمات داشتند برگزار شد و از آنها بابت اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی، حفاظت از سلامت مسافر و ارتقای کیفیت، قدردانی شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ایستگاه های راه آهن و سکوها از آراستگی خاصی برخوردار است و توجه به حقوق شهروندی و  خدمات مطلوب در آنها قابل ملاحظه است، این اقدامات موجب اعتماد بیشتر به صنعت ریلی شد و این ریشه در عملکرد کارگروه های مرکز جهادی پیشرفت راه آهن دارد.

 استمرار جلسات مجازی در دوران پساکرونا بابت کاهش هزینه ها

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا، برگزاری جلسات به صورت مجازی موجب کاهش بسزای هزینه ها شد، البته پیش از شیوع این ویروس، چندین جلسه از طریق ویدئو کنفرانس با UIC (اتحادیه بین المللی راه آهن ها) داشتیم، همچنین با روسیه نیز درباره خط آهن گرمسار - اینچه برون مذاکرات در قالب فضای مجازی انجام شد و در سال های 1399 و 1400 نیز این جلسات مجازی، موجب حذف هزینه های غیرضروری سفرهای خارجی شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن تأکید کرد: در همین مرکز جهادی پیشرفت راه آهن، جلسات مجازی زیادی با دانشگاه ها برگزار می شود و این رویه باید در دوران پساکرونا هم استفاده شود تا هزینه های غیرضروری حذف شود و ریال به ریال درآمدهای راه آهن با نگاه صرفه جویی صرف توسعه راه آهن و هزینه های ضروری شود.

ارتباط راه آهن با صنایع فولادی و و معدنی شکل پژوهشی می گیرد

وی با بیان اینکه تعاملات صنعت ریلی با صنایع فولادی و صنایع معدنی در حال توسعه است، گفت: ما شراکت تجاری نزدیکی با صنایع معدنی و فولادی داریم اما این روابط نباید صرفا در همین سطح خرید و فروش خدمت باشد و برای توسعه راه آهن باید با صنایع ارتباط تنگاتنگ علمی و پژوهشی داشته باشیم.

 ارتباط با واحدهای علمی و پژوهشی برای حل مشکلات باشد نه فقط طرح مشکلات

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: راه آهن باید تعاملات علمی، فناوری و پژوهشی با دستگاه ای ذیربط داشته باشد و این ارتباط هر روز توسعه یابد، ارتباطمان امروز با دانشگاه خوب است، اما تأکید می کنم که این ارتباطات باید مسئله محور باشد؛ یعنی حل مسائل در آن محوریت قرار گیرد و نه صرفاً مشکلات مطرح شود.

رسولی با اشاره به افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه آهن در اداره کل راه آهن خراسان در روز جاری گفت: ایستگاه های راه آهن، ادارات کل راه آهن و مراکز جهادی راه آهن باید محل تردد و تعامل واحدهای علمی و فناوری منطقه باشند، همه ادارات کل باید اتاقی را تجهیز کنند تا محفلی برای حضور جوانان و اندیشمندان آن استان باشد، باید هر روز یک نسخه حل مسئله از این جلسات استخراج شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.