| کد خبر: 206638 |

قطارهای قم - مشهد به یک رام در روز کاهش یافت

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: پیش از این روزانه چهار قطار مسافربری از قم وارد مشهد می‌شد که با تصمیم اتخاذ شده این تعداد به یک رام قطار در روز کاهش یافت.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: پیش از این روزانه چهار قطار مسافربری از قم وارد مشهد می‌شد که با تصمیم اتخاذ شده این تعداد به یک رام قطار در روز کاهش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ افزود: این تصمیم توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است و هنوز معلوم نیست دلیل آن کاهش تقاضای سفر بوده و یا علت دیگری داشته است.

وی پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: برنامه معمول سفر قطارهای مسافربری از قم به مشهد روزانه چهار رام بود که هر قطار دارای ۴۰۰ مسافر بوده است.

نصیری اضافه کرد: تاکنون دستورالعمل خاصی برای پایش سلامت یا بررسی مسافران قطار شهرهایی نظیر قم و گیلان ابلاغ نشده است و کاهش قطارها نیز به خاطر کاهش تعداد مسافر بوده است.

همچنین روز گذشته استانداری خراسان رضوی در گزارشی اعلام کرد که شورای معاونان استانداری خراسان رضوی از وزارت بهداشت خواسته است در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ورود روزانه قطار مسافربری از قم به مشهد را متوقف نموده و همچنین روادید از مبدا کشورهای پاکستان، عراق و افغانستان را لغو کند.

در این نشست مقرر گردید در قالب مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت به عنوان رییس ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا در کشور درخواست شود که از ورود روزانه سه رام قطار از مبدا قم به مشهد جلوگیری شود و روادید مسافران از مبدا کشورهای پاکستان، عراق و افغانستان به مشهد تا اطلاع ثانوی لغو شود.

به گزارش ایرنا علیرغم تصمیمهای ذکر شده تا ظهر امروز یکشنبه خبری از لغو قطارهای قم - مشهد دریافت نشده است.

 در حال حاضر شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه حدود ۳۰ هزار مسافر در مسیر مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان جابه‌ جا می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.