| کد خبر: 158890 |

◄ هماهنگی با هندی‌ها در تولید ریل ملی/تعیین پیمانکار 2 خطه سازی راه‌آهن‌بافق-سرخس

حدود 15 روز پیش جلسه‌ای مشترک با شرکت هندی و ذوب‌آهن اصفهان داشتیم و قرار شد شرکت هندی با ذوب‌آهن پروسه تولید را ممیزی کنند تا مورد تائید طرف هندی باشد سپس راه‌آهن ورود کند و قرارداد سه‌جانبه شود.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن درباره سرنوشت قرارداد راه‌آهن با کارخانه ذوب‌آهن برای تولید ریل ملی گفت: در پروژه ذوب‌آهن زمان زیادی را برای تولید ریل ملی از دست داده‌ایم. ما مصرف کننده ریل هستیم و بر خود تکلیف کردیم که این ریل را فقط از ذوب‌آهن تأمین کنیم، حتی به شرکت هندی هم که تاکنون طرف قرارداد ما برای تحویل ریل بود اعلام کردیم که شمش را به ذوب‌آهن برساند و ما ریل را از ذوب‌آهن می‌خریم تا دغدغه‌های مالی ذوب‌آهن کاهش یابد.

به گزارش تین‌نیوز، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن افزود: حدود 15 روز پیش جلسه‌ای مشترک با شرکت هندی و ذوب‌آهن اصفهان داشتیم و قرار شد شرکت هندی با ذوب‌آهن پروسه تولید را ممیزی کنند تا مورد تائید طرف هندی باشد سپس راه‌آهن ورود کند و قرارداد سه‌جانبه شود.

یزدانی گفت: البته ذوب‌آهن برای نمونه متراژی ریل تولید کرد که در مرحله تست است و کارشناسان راه‌آهن نیز در حال بررسی آن هستند اما متأسفانه ظاهراً ذوب‌آهن دنبال تکمیل قرارداد با ما نیست در حالیکه ما پیش‌پرداخت هم داده‌ایم و ریل هم نگرفته‌ایم و دست هندی‌ها را هم بابت تولید در دست ذوب‌آهن گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی راه‌آهن برای 2 خطه سازی راه‌آهن بافق-سرخس گفت: تاکنون 4 سرمایه‌گذار برای 2 خطه کردن محور شرق کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن افزود: اجرای این 2 خطه سازی 5 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و 2 شرکت ایرانی و خارجی فعلاً برای اجرا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: طبق تأکیدات مدیرعامل راه‌آهن، تعیین پیمانکار این پروژه مهم و بزرگ تا پایان امسال انجام می‌شود.

وی بیان کرد: قطارهای حومه‌ای برای راه‌آهن سود ده نیستند، اما در این پروژه‌ها بسیار هزینه کرده‌ایم زیرا معتقدیم ضرورت دارد ترافیک جاده‌ها و مسیرهای ورودی به شهرهای بزرگ کاهش یابد.

یزدانی گفت: هم‌اکنون خط آهن تهران-گرمسار در راستای توسعه قطارهای حومه‌ای 2 خطه شده است و همچنین 2 خط مسیر ریلی تهران-کرج نیز در حال انجام است و در مسیر کرج-زنجان نیز خط دوم در دست احداث است.

بر اساس گزارش فارس یزدانی اضافه کرد: در مسیر خط تهران-گرمسار 30 کیلومتر خط چهارم اجرا شده است و در ابتدای سال 97 تکمیل می‌‌شود، همچنین قطار حومه‌ای شیراز-مرودشت نیز در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ریل تولیدی ذوب‌آهن گران‌تر از قیمت‌های خارجی تمام می‌شود، گفت: با این وجود ما از ریل تولید داخل استقبال می‌کنیم و مطمئنیم که اگر تولید ریل به تولید انبوه برسد قیمت‌ها ارزان‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.