| کد خبر: 154993 |

نایب رئیس فدراسیون حمل ونقل لجستیک ایران خبر داد؛

تلاش شرکت های خصوصی برای مشارکت درتوسعه راه آهن

نایب رئیس فدراسیون حمل و نقل لجستیک ایران از تلاش شرکت های خصوصی برای مشارکت در خصوصی سازی راه آهن خبر داد.

تین نیوز

نایب رئیس فدراسیون حمل و نقل لجستیک ایران از تلاش شرکت های خصوصی برای مشارکت در خصوصی سازی راه آهن خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی محمودی سرای درباره استقبال نکردن شرکت های خصوصی و تجار از حمل و نقل ریلی گفت: حمل و نقل ریلی در اختیار دولت قرار دارد و اکنون که در آن خصوصی سازی شکل گرفته است بسیاری از شرکت خواهان مشارکت در این امر هستند.

وی با اشاره به اینکه این امر ثمرات زیادی را برای رشد ترانزیت و حمل و نقل کالا در کشور دارد افزود: بسیاری از مسائلی که به عنوان مشکلات حمل و نقل ریلی مطرح می شود به دلیل وجود بروکراسی و ساختار دولتی آن است که لازم است در آن روان سازی صورت بگیرد.

نایب رئیس فدراسیون حمل و نقل لجستیک ایران با بیان اینکه در بسیاری از موارد گرفتن مجوزها از جمله در بخش وان ترکیه به سختی انجام می شود، اظهار داشت: در صورت رفع این موارد بسیاری از مشکلات صادرات و واردات حل می شود.

وی درباره مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی درتوسعه راه آهن گفت: در حال حاضر بسیاری از این سرمایه گذاری ها شروع شده است ولی موفقیت آن به دید بخش دولتی و اختیارات آن بستگی دارد .

محمودی سرای همچنین توسعه حمل و نقل ریلی را موجب افزایش ترانزیت و صادرات کالا دانست افزود: رفع موانع و توسعه خطوط ریلی در مسیرهای مناسب می تواند باعث ارزانتر شدن قیمت حمل ریلی کالا شده و آن را مقرون به صرفه تر کند. اما در حال حاضر طولانی بودن مسیر و مهیا نبودن زیر ساخت ها ، قیمت بالا ، سرعت کم است و این عدم موجب دلزدگی بازرگانان می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.