| کد خبر: 153516 |

◄ ایران آماده راه‌اندازی خط آهن کربلا

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن گفت: تکمیل 35 کیلومتر باقی مانده از خط آهن ایران - کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.

تین نیوز

به گفته معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن تکمیل 35 کیلومتر باقی‌مانده از خط‌آهن ایران - کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.

مازیار یزدانی، درباره علت تاخیر در راه‌اندازی خط‌آهن کربلا گفت: در مسیر کربلا پلی به نام پل بصره وجود دارد که ساخت آن برعهده دولت ایران است و نیز تکمیل 35 کیلومتر باقی‌مانده از خط ‌آهن ایران - کربلا براساس توافقاتی که مابین دولت ایران با عراق صورت گرفته بر عهده دولت عراق است.

یزدانی در ادامه بیان کرد: رئیس راه‌آهن عراق اعلام کرده است که در حال حاضر با محدودیت اعتباری روبرو هستند و اکنون قادر به تکمیل ریل گذاری این مسیر نخواهند بود.

یزدانی افزود: علی‌رغم اینکه ما پیمانکار اصلی را جهت احداث پل انتخاب کردیم و از آمادگی لازم برای عمل به تعهدات خود برخورداریم اما تعهد طرف عراقی اکنون متوقف شده و باعث شد تا قادر به تکمیل این پروژه در موعد مقرر برای استفاده زائران اربعین از خط‌آهن ایران - کربلا برای سفر به کربلا در این ایام نباشیم.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن گفت: حدود 150 میلیارد تومان هزینه پل و نیز مبلغ 170 میلیارد تومان صرف هزینه راه آهن بوده است.

به گزارش ایسکانیوز یزدانی اظهار داشت: در سال جاری همانند سال‌های گذشته حمل‌و‌نقل در این مسیر به صورت ترکیبی و بخشی از انتقال مسافران در مسیر کربلا که ناقص است از طریق اتوبوس ویژه انجام می شود.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه ریل‌گذاری خط‌آهن ایران - کربلا نقش بسزایی را در افزایش میزان مسافران از طریق این مسیر ایفا می‌کند، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها در زمان راه‌اندازی این خط‌آهن و امکان انتقال مسافران،جذب بسیار بالایی را در حمل و نقل مسافران از طریق این خط شاهد خواهیم بود.

 

منبع: ایسکانیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.