| کد خبر: 142350 |

پروژه زیرگذر ریلی پل گردن ساری به بهره برداری رسید

دو دهانه زیرگذر ریلی منطقه پل گردن راه آهن شمال به بهره برداری رسید که نقش بسزایی در روان سازی ترافیک منطقه و عبور ایمن خودرو ها و قطار خواهد داشت.

تین نیوز

دو دهانه زیرگذر ریلی منطقه پل گردن راه آهن شمال به بهره برداری رسید که نقش بسزایی در روان سازی ترافیک منطقه و عبور ایمن خودرو ها و قطار خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال در مراسم افتتاح این دو زیرگذرگفت: اداره کل راه آهن شمال در زمینه احداث زیرگذر های ماشین رو اولین طراح این نوع باکس ها در سطح کشور است که برای روان سازی ترافیک شهرها در تقاطع های راه آهن از این زیرگذرها استفاده کرده است.

وی با اشاره به مسیر ۴۰۰ کیلومتری راه آهن شمال اظهار داشت: قریب به ۶۰ درصد مسیر راه آهن شمال از داخل شهرها وسکونتگاهها عبور می کند که از این میزان شهرهای ساری و قائمشهر بیشترین همجواری مسکونی را با راه آهن دارا هستند.

به گفته وی طول خط راه آهن که از داخل شهر ساری عبور می کند حدود ۱۰ کیلومتر است.

مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به مزایای این نوع تقاطع های غیر همسطح بیان داشت: در زندگی ماشینی و پر رفت آمد امروزی، توجه به رفاه حال و ایمنی جان شهروندان از جمله اموری است که باید سازمانها به آن توجه داشته باشند زیرا عبور و مرور آسان و گذرگاههای استاندارد در اطراف ریل از مولفه های توسعه پایدار است.

در همین راستا راه آهن شمال با اعلام آمادگی جهت همکاری در جهت احداث تقاطع های مختلف ریلی بنا به نیاز آن منطقه، با فرمانداریها و شهرداریهای شهرهایی که مسیر راه آهن از آنها عبور می کند، همکاری لازم راه به عمل می آورد.

گران پاشا مردم استان را شایسته دریافت بهترین خدمات دانست و گفت: مجموعه راه آهن شمال برای خدمت رسانی به مردم استان با تمام توان آماده رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه راه آهن است.

وی بهره برداری از این زیرگذر را در روان سازی ترافیک منطقه وعبور ایمن خودرو ها و قطار بسیار موثر دانست.

همچنین یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به همکاری خوب راه آهن با شهرداری در زمینه های مختلف گفت:بهره برداری از پروژه های بزرگ و مهم شهری در زمان مقرر نشان از همدلی و همسویی دستگاههای اجرایی است.

وی همکاری شهرداری ساری و راه آهن شمال در ایجاد فضای سبز و زیبا سازی حاشیه ریل، احداث زیرگذرهای عابر پیاده و ماشین رو را بسیار مطلوب عنوان کرد وگفت: طی سال های گذشته با توزیع عادلانه خدمات شهری توسط مجموعه شهرداری ساری در مناطق حاشیه ریل و همکاری راه آهن برای احداث راه های دسترسی ایمن برای مناطق طرفین ریل، شاهد مبلمان جدید و زیبایی در مسیر راه آهن در داخل شهر هستیم و این همکاری شهرداری و راه آهن باید به یک الگوی مدیریتی تبدیل شود.

گفتنی است؛ فاز اول و دوم زیرگذر پل گردن، با حضور نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ،اعضای شورای شهر سای، شهردار ساری، مدیر کل راه آهن شمال و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.