| کد خبر: 244066 |

◄ تشکیل تیم‌های رصد تجهیزات در خطوط هفتگانه مترو

مدیران ارشد هر خط کارگروه ویژه‌ای را به‌منظور بررسی کارکرد مناسب پله‌برقی‌ها، آسانسورها، سیستم تهویه قطارها و ایستگاه‌ها و همچنین تجهیزاتی چون روشنایی قطارها و ایستگاه‌ها تشکیل دادند

تین نیوز

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: مدیران ارشد هر خط کارگروه ویژه‌ای را به‌منظور بررسی کارکرد مناسب پله‌برقی‌ها، آسانسورها، سیستم تهویه قطارها و ایستگاه‌ها و همچنین تجهیزاتی چون روشنایی قطارها و ایستگاه‌ها تشکیل دادند تا این موارد به طور مرتب رصد و اگر مشکلی بود به‌ سرعت نسبت به رفع آن اقدام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کامران آزادی با اشاره به اینکه ۱۱۱۸ پله‌برقی در خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه وجود دارد، افزود: ساماندهی و نوسازی پله‌های برقی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر تقریبا تمام دستگاه‌ها در حال کار هستند و فقط ۴ پله‌برقی به‌منظور بحث‌های فنی و ایمنی در ایستگاه‌های تجریش، امام خمینی (ره)، دروازه دولت و شهید باقری مدتی است خارج از مدار بهره‌برداری قرار دارند که به محض انجام اورهال، فعال خواهند شد و ۲ پله برقی دیگر هم در دست تعمیر است.

وی تصریح کرد: در اورهال پله‌برقی‌ها تقریباً به جز شاسی، تمامی تجهیزات آن تعویض می‌شود اگرچه برای تأمین قطعات قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی بسته شده، اما باتوجه‌به نوپا بودن؛ این شرکت‌ها با محدودیت تولید همراه هستند. همچنین در خصوص بخش کوچکی از قطعات نیز ناچار به واردات هستیم که این مورد بعضاً باعث طولانی شدن تعمیرات پله‌برقی‌ها می‌شود.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در کنار خرابی‌ها، ممکن است در روز پله‌برقی‌ها به دلایلی مثل خاموش‌کردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، به‌صورت لحظه‌ای متوقف شوند، خاطرنشان کرد: این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف و پله‌برقی‌ها روشن می‌شوند.

وی ادامه داد: خرابی تجهیزات پر مصرفی مثل پله‌برقی در شهر زیرزمینی با توجه به حجم مسافری که روزانه از این تجهیزات استفاده می‌کنند امری غیر قابل اجتناب است و معمولا گزارش خرابی حدود دو پله برقی ثبت می شود اگرچه آمار کمی است؛ اما به‌منظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی می‌شود خرابی‌ها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود.

آزادی از فعال‌بودن ۱۷۳ آسانسور در خطوط متروی تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر آسانسور خطوط ۶ و ۷ متروی تهران به دلیل نبود دستورالعمل نظام مهندسی و سازمان استاندارد متناسب با شرایط موجود در مترو که قبل از زمان بهره برداری و تحویل گیری باید تعیین تکلیف صورت می‌گرفت، افزود: در خطوط ۲،۱ و ۵ به جز یک آسانسور که در ایستگاه دانشگاه شریف از مدار خارج است مابقی آسانسورها فعال هستند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه افزود: در بعضی از اوقات، مسئولان ایستگاه‌ها به‌خاطر مشکلات دیگری چون تردد بیش از حد دست‌فروشان و یا سرقت؛ آسانسورها را به صورت مقطعی و موردی از سرویس دهی خارج می‌کنند اما از لحاظ فنی فقط یک آسانسور خراب داریم.

وی در خصوص سیستم‌های تهویه قطارها نیز خاطرنشان کرد: تمامی قطارهایی که وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند بررسی شده و دارای سیستم تهویه مناسب هستند؛ اما در حین سرویس‌دهی ممکن است دچار مشکل شوند که در صورت مشاهده سریعاً از خط خارج و تعمیر خواهند شد.

آزادی افزود: خرابی در قطارهای DC با توجه به اینکه از نسل قدیمی هستند و واگن‌های جدا دارند بیشتر ممکن است از سوی مسافران گزارش شود که سریعاً از خط خارج و بررسی می‌شوند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در هواسازها و هواکش‌های مربوط به خطوط سه، چهار، شش و هفت نواقص داریم که در هماهنگی با شرکت راه‌آهن شهری تهران باید آنها را برطرف کنیم.

وی در خصوص وضعیت هواسازها و هواکش‌ها نیز گفت: تمامی هواسازها و هواکش‌هایی که در خطوط هفت‌گانه از سمت شرکت ساخت به شرکت بهره‌برداری مترو تحویل داده شده، بر اساس برنامه زمان‌بندی و جداولی که در شرکت بهره‌برداری مترو طراحی شده در حال فعالیت است.

آزادی تاکید کرد: تمامی پمپ‌ها، سیستم‌های ایرواشر و مه پاش هواسازها در حال کار هستند و به‌صورت روزانه رصد می‌شوند حتی در ایستگاه‌های پرتردد به‌صورت ساعتی پایش می‌شوند همچنین کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم تأسیساتی تمامی تجهیزات در کنار رصدهایی که در خطوط انجام می‌شود از طریق مرکز فرمان نیز انجام می‌شود تا کمترین خرابی را داشته باشیم.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: خرابی سیستم تهویه‌ها لحظه‌ای است و در حال حاضر هیچ سیستم خرابی نداریم؛ اما کارگروه‌ها در حال بررسی هستند تا در ایستگاه‌هایی که سیستم‌های تهویه در حال فعالیت هستند و هنوز هوا گرم است اقدامات اصلاحی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.