| کد خبر: 24179 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ علت عدم ابلاغ سند چشم‌انداز توسعه صنعت CNG از دهه ۸۰

تین نیوز | رییس هیات مدیره انجمن جایگاه داران CNG گفت: از ابتدای سال 93 سند چشم انداز توسعه این صنعت، تدوین و به سازمان های مرتبط ابلاغ شده است.

اردشیر دادرس در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به طی مسیر طولانی سند چشم انداز توسعه از اواخر دهه 80 اظهار داشت: در جلسه مشترک انجمن CNG مقرر شد تا بر اساس بند "ق" تبصره بودجه آئین نامه اجرایی جایگاه های CNG طراحی و پیشنهاد شود.

وی با بیان اینکه به همین منظور کمیته ای تشکیل شد تا به دقت مسائل و مشکلات در این حوزه را مورد شناسایی قرار دهد، افزود: با پایان یافتن مقدمات، جلساتی با حضور قائم مقام وزارت نفت و انجمن جایگاه داران CNG تشکیل خواهد شد تا با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مشکلات از پیش رو برداشته شود.

دادرس همچنین از تشکیل کمیته ای به منظور رفع مشکلات جایگاه داران خبر داد و تصریح کرد: مشکلات جایگاه داران در زمینه ارزش افزوده، کارمزد درجه بندی با نرخ 10 درصد، همچنان به قوت خود باقی است که با اجرایی شدن سند چشم انداز توسعه این صنعت قطعا برطرف خواهد.

رییس انجمن صنفی جایگاه داران CNG با بیان اینکه در شهرهای بزرگ مشکل احداث جایگاه داریم، خاطرنشان کرد: مقرر گردید که با همکاری سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت گاز، بودجه‌ای برای توسعه و افزایش تعداد جایگاه‌ها در نظر گرفته شود.

وی از عدم استقبال بخش خصوصی در ایجاد جایگاه ویژه سوخت خودروهای سنگین در جاده ها به دلیل نبود صرفه اقتصادی سخن به میان آورد و گفت: خود دولت باید برای ایجاد چنین جایگاه هایی وارد عمل شود یا با استفاده از فاینانس به این مهم بپردازد که همکاری سه جانبه صندوق توسعه ملی، وزارت نفت و انجمن صنفی CNG، کمک شایان توجهی به پیشبرد اهداف این حوزه خواهد بود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.