| کد خبر: 23445 |

وعده‌های مصرف بنزین یورو چهار به فراموشی سپرده شده است

تین نیوز | معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: وعده‌های مصرف بنزین یورو چهار در اصفهان به فراموشی سپرده شده است و این عدم توجه مسئولان به این موضوع ظلم مضاعفی به اصفهان است.
 
علیرضا صلواتی با اشاره به بحث آلودگی هوا و وظایف  اعلام شده در کار گروه‌های مربوطه اظهار کرد: در کار گروه‌های مختلف تمامی آیتم‌های آلودگی هوای اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و این درحالی است که در سال گذشته طبق بررسی‌ها مشخص شد که 70 درصد از آلودگی‌ها از خودروی‌های شخصی در حال تردد در خیابان‌ها و 30 درصد از منابع آلودگی‌های ناشی از نیروگاه‌ها بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه سوخت یورو چهار در جایگاه‌های گازوئیل تهران از سال گذشته آغاز شده است، افزود: توزیع این نوع سوخت در تهران سبب کاهش 70 درصدی آلودگی هوای این شهر تهران شده است.
 
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: با وجود قول‌های مثبتی که مسئولان برای استفاده از بنزین یورو چهار در اصفهان دادند، اما این اتفاق هنوز در اصفهان رخ نداده است و کیفیت بنزین در اصفهان همانند گذشته بوده و کیفیت مطلوب را ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان‌های تهران، کرج، تبریز و اراک بنزین یورو چهار استفاده می‌شود، گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های در معرض آلودگی هوای کشور است و این در حالی است که با توجه به ضرورت توجه به مسئله سوخت در اصفهان پرداخت به این موضوع به فراموشی سپرده شده است.
 
صلواتی با بیان اینکه ذرات معلق ناشی از سوخت  گازوئیل در هوای اصفهان49(pm) است، افزود: اصفهان همچنان با قصه پر قُصه آب زاینده‌رود به نتیجه مطلوب نرسیده و این در حالی است که اگر وضعیت آب در اصفهان به این زودی سامان نگیرد، وضعیت آلودگی هوا نیز به مشکلات اصفهان نیز اضافه می‌شود.
 
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: در بحث خشکی و آلودگی هوا هم‌اکنون بحث ریز گردهای تالاب گاو خونی مطرح است و این عدم توجه مسئولان به این موضوع ظلم مضاعفی به اصفهان است که علاوه بر آب این پرسه به سوخت هم می‌رسد.
 
صلواتی ادامه داد: با کمال تاسف پالایشگاه اصفهان نیز به دلیل تحریم نتوانسته موفق به تولید این سوخت شود اما می‌تواند از واردات سوخت استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید این مطالبه را از وزارت نفت بخواهند که چرا نسبت به این قضیه کم اهمیت هستند.
 
صلواتی اضافه کرد: هر حال بحث محیط زیست و  سوخت در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار است و مسئولان متولی نیز باید مطالبه‌گر این خواسته باشند.
 
وی با اشاره به حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان تصریح کرد: مکانیزه کردن محدوده زوج و فرد و استفاده از مکانیزه هوشمند تا پایان فصل پاییز، بازسازی 150 دستگاه اتوبوس تا پایان پاییز در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان از جمله اقدامات در این زمینه است.
 
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: در  اصفهان روزانه 800 هزار خودرو تردد می‌کنند که نیاز به بنزین یورو چهار را در اصفهان بیشتر می‌کند چرا که 2 میلیون لیتر بنزین در اصفهان با کیفیت فعلی مصرف می‌شود.
 
وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن پدیده اینورژن در فصل پاییز در اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود که سوخت مصرفی اصفهان از طریق واردات و با همکاری مسئولان وزارت نفت انجام و مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.