| کد خبر: 158616 |

◄ چند پیشنهاد برای قیمت حامل‌های انرژی

نگاه توسعه‌ای به شهرهای کوچکتر توام با توسعه اقتصادی و اجتماعی و توسعه شهرها براساس موازین صحیح شهرسازی و اجتناب از سرمایه گذاری‌های جدید در تهران و سوق دادن آنها به شهرستان‌ها و مقدمات ایجاد مهاجرت معکوس با رویکرد رفتن به مناطق سالم و با اقتصاد و توسعه پایدار نیز اقدام دیگری است که می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل پیشنهاد داد به‌جای افزایش قیمت حامل‌های سوخت به صورت شوک یکباره، مطالعات و اقدامات زیربنایی صورت گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، ولی‌الله گل‌میرزایی در یک گروه مجازی حمل‌ونقلی نوشت: یکی از این اقدامات می‌تواند کم کردن تقاضا برای جابجایی‌های کاذب و غیر مفید باشد.

وی در توضیح این مطلب گفت: برای مثال از طریق توسعه خدمات رسانی الکترونیک می‌توان جابجایی بسیاری از کارکنان دولت و مردم سرگردان را کاهش داد.

وی ادامه داد: کاهش جابجایی می‌تواند کاهش تقاضای سوخت را در برداشته و می‌توان این صرفه‌جویی را در بازارهای جهانی به قیمت مناسب به فروش رساند و ضمن عدم فشار به مردم درآمد بیشتری برای مردم کسب کرد.

گل‌میرزایی خاطر نشان کرد: جایگزینی مشاغل کاذبی مثل مسافرکشی با خودرو وموتور با سایر مشاغل مثل رستوران‌داری و فعالیت‌های گردشگری و مباحث مربوط به طراحی‌های نرم افزاری و....نیز می‌تواند یکی دیگر از این اقدامات باشد.

این کارشناس افزود: توسعه وتعمیق بخشی به مهارت‌های حرفه‌ای با استفاده از ارزان‌ترین راهکارها و دسترسی ارزان  به تجربیات و فناوری‌های خریداری شده در داخل وخارج و سمت وسو گیری به بومی سازی فناوری، استفاده از همه امکانات دولتی و عمومی و شکستن انحصارات علمی وصنعتی و توسعه آموزش‌های منسجم الکترونیکی به‌صورت ارزان و برای همه مردم نیز از دیگر اقداماتی است که می‌توان در این زمینه انجام داد.

وی تاکید کرد: توسعه امکانات عمومی حمل‌ونقل و احیای دوباره سرویس‌های عمومی ادارات و شرکت‌ها و مطالعه مناسب برای جابجایی ادارات و شرکت‌ها و مناسب‌سازی و اقتصادی سازی بار ترافیکی نیز اقدام دیگری است که در این زمینه پیشنهاد می‌شود.

به گفته وی نگاه توسعه‌ای به شهرهای کوچکتر توام با توسعه اقتصادی و اجتماعی و توسعه شهرها براساس موازین صحیح شهرسازی و اجتناب از سرمایه گذاری‌های جدید در تهران و سوق دادن آنها به شهرستان‌ها و مقدمات ایجاد مهاجرت معکوس با رویکرد رفتن به مناطق سالم و با اقتصاد و توسعه پایدار نیز اقدام دیگری است که می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

گل‌میرزایی گفت: توسعه صنعت ریلی و برقی‌سازی آنها در اتصال همه شهرها به خصوص شهرهای درحال توسعه نیز می‌تواند راهکار دیگری باشد که می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.