| کد خبر: 149840 |

یک کارشناس حمل‌ونقل پیشنهاد داد؛

◄ اقدام مطالعاتی برای ایجاد زیرساخت تردد دوچرخه‌ و عابران پیاده

یک کارشناس حمل‌ونقل پیشنهاد داد مطالعاتی گسترده در زمینه ایجاد زیر ساخت برای تردد دوچرخه‌ها و عابران پیاده آغاز و به‌صورت اقدامی برنامه‌ریزی شده برای این مسیرها و زیرساخت‌های ایمن ایجاد شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل پیشنهاد داد مطالعاتی گسترده در زمینه ایجاد زیرساخت برای تردد دوچرخه‌ها و عابران پیاده آغاز و به‌صورت اقدامی برنامه‌ریزی شده برای این مسیرها و زیرساخت‌های ایمن ایجاد شود.

به گزارش تین‌نیوز، ولی‌اله گل‌میرزایی در یک گروه مجازی حمل‌ونقلی نوشت: در سیاست‌های قبلی اصلاح نظام شهری و برنامه توسعه عمرانی، متاسفانه همه تلاش‌ها براساس سرعت بخشیدن به تردد خودروهای سواری بوده است.

وی افزود: این در حالی است که با وجود توسعه مسیرها، اتوبان‌ها، تونل‌ها ، زیرگذرها و پل‌ها نه تنها چندان به امر ترافیک کمکی نشده،  بلکه آسیب‌ها و مخاطرات بیش‌تری به همراه داشته است.

این کارشناس برخی از این آسیب‌ها را برشمرد و گفت: افزایش سرعت خودروها و تبدیل شهر به محلی برای تفریحات و وسوسه بیشتر ماجراجویی خودروها،  از جمله این آسیب‌هاست. در این فرایند بسیاری از درختان قطع و فضای سبز به‌صورت متعادل کاسته شده است. به‌عنوان نمونه از نابود شدن درختان در خیابان آزادی و اتوبان شهید چمران می‌توان نام برد.

به گزارش تین‌نیوز، وی کوچک و حتی نابودشدن  پیاده‌روها در راستای تعریض خیابان‌‌ها را از دیگر آسیب‌های وارد شده به حوزه شهرها دانست و تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود مطالعاتی گسترده در زمینه ایجاد زیرساخت برای تردد دوچرخه ها و عابران پیاده آغاز و به‌صورت اقدامی برنامه‌ریزی‌شده برای  این مسیرها و زیرساخت‌های ایمن ایجاد شود که این امر می‌تواند در مناطق مستعدتر نظیر مناطق 5 و 6 آغاز شود.

گل‌میرزایی خاطرنشان کرد: ضمناً می‌توان با سازوکار مناسبی مشارکت مردمی در ارائه پیشنهاد برای اصلاح و احداث این زیرساخت‌ها برانگیخت. این امر می‌تواند ضمن آنکه الگوی جابه‌جایی را تا حدودی تغییر دهد، موجبات  اصلاح و ایجاد یک شهر با نشاط، پاک و ایمن را فراهم سازد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.