| کد خبر: 157617 |

◄ اعتراض به اجرای برندینگ شرکت نفت به دفتر رئیس‌جمهور رسید

جلسه رئیس جمهور با رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور، منجر به تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات مربوط به این حوزه شد.

تین نیوز

پس از جلسه رئیس جمهور با رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور، کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات مربوط به این حوزه تشکیل شد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس خبری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، این جلسه روز گذشته (دوشنبه 27 آذر) انجام شده و طی آن حسن روحانی در جریان توضیحات و نظرات اعضای این انجمن را نسبت به مسائل روز از جمله برندینگ قرار گرفته است.

در این نشست بیژن حاج‌محمدرضا رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور در خصوص طرح برندینگ و مشکلات و مصائب آن دلالی، واسطه‌گری و معرفی شرکت‌های کاغذی بدون پشتوانه تولیدی و سابقه کاری معرفی شده را از جمله بزرگ‌ترین چالش‌های آینده در رابطه با خدمات رسانی زنجیره توزیع فراورده‌های نفتی و CNG معرفی کرد و درخواست حق‌العمل  قانونی جایگاه‌های توزیع فراورده به جای کارمزد فعلی و بار تحمیلی به بودجه دولتی را خواستار شد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس خبری که از قول «ولی‌الله محمودی» دبیر انجمن جایگاه‌داران سراسر کشور از این نشست در شبکه‌های مجازی منتشر شده،  در این نشست همچنین  توافق شد به صورت تخصصی مشکلات بررسی و راه‌حل برون‌رفت به رئیس جمهور منعکس و همچنین بین انجمن صنفی و وزارت نفت هماهنگی  ویژه‌ای برقرار شود.

بر اساس آن‌چه در شبکه‌های اجتماعی از قول «محمودی» منتشر شده، در جلسه مذکور موضوعاتی از قبیل دلایل عدم قبول برند و هر نوع شرکت‌های واسطه‌ای مابین جایگاهداران و وزارت نفت، با ارائه اسناد معتبر،  دیرکرد در پرداخت کارمزد جایگاه‌ها و مشکلاتی که جایگاه‌ها از لحاظ مالی متحمل شده و می‌شوند، تعزیرات ناعادلانه بعضا بدون حضور یک شخص متخصص دراغلب کمیته‌های تعزیرات مخصوصاً شهرستان‌ها، تبخیر بیش از حد فرآورده و غیراستاندارد بودن فرآورده تولیدی در ایران و پرداخت جریمه بابت فراورده بی‌کیفیت، پایین بودن سطح کارمزد جایگاه‌های کم‌فروش بعضاً در مناطق محروم، عدم تعدیل کارمزد جایگاه‌های سی‌ان‌جی و عدم وجود قطعات استاندارد و یا تکنسین‌های مجرب و  عقب افتادن کارمزد جایگاه‌ها و فرق پرداخت ریالی کارمزد بین سرمایه‌گذارهای اصیل و واقعی وشرکت‌های عضو برند به خصوص بدون تجربه کاری به اطلاع رئیس‌جمهور رسانده شد.

 همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور نیز به‌عنوان مسئول رسیدگی به مشکلات نقاط عرضه و شرکت نفت به عنوان نماینده ریاست جمهوری انتخاب شد.

تانکر حمل سوخت

به گزارش تین‌نیوز اخیراً دستورالعملی از سوی وزیر نفت صادر شده که بناست براساس آن شرکت‌های واسطه‌ای برای سوخت‌رسانی از شرکت فرآورده‌های نفتی و پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت تشکیل شود.

این دستورالعمل مورد انتقاد تانکرهای حمل سوخت و همچنین جایگاه‌داران قرارگرفته است؛ به طوری‌که در چندین مورد تجمعات اعتراضی نیز توسط تانکرهای سوخت‌رسان در شهرهای مختلف انجام شده است و تشکل‌های صنفی رانندگان و مالکان نفتکش سراسر کشور نیز در نامه‌های مختلفی که به مقامات کشور از جمله رئیس مجلس نوشته‌اند اعتراض خود را نسبت به اجرای این طرح اعلام داشته‌اند و وزیر نفت نیز در جلسه 21 آذر مجلس در این مورد از مجلس کارت زرد دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.