| کد خبر: 144152 |

ایران پنجمین تامین‌کننده بزرگ نفت چین شد

میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه جولای به ۵۶۸هزار و ۷۲۰ بشکه در روز رسید و ایران پنجمین تامین‌کننده نفت چین در این ماه شناخته شد.

تین نیوز

 میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه جولای به ۵۶۸هزار و ۷۲۰ بشکه در روز رسید و ایران پنجمین تامین‌کننده نفت چین در این ماه شناخته شد.

به گزارش رویترز، آمارها نشان می‌دهد روسیه در ماه جولای برای پنجمین ماه متوالی عنوان بزرگترین تامین‌کننده نفت چین را به خود اختصاص داده و میزان صادرات نفت خود به این کشور را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54درصد افزایش داده است.

بر‌اساس اعلام سازمان گمرک چین، میزان صادرات نفت روسیه به چین در ماه گذشته میلادی به 17/ 1میلیون بشکه در روز رسید. در 7 ماه نخست امسال، حجم صادرات نفت روسیه به چین حدود 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و به 18/ 1 میلیون بشکه در روز رسیده است. چین در ماه جولای در مجموع 18/ 8 میلیون بشکه در روز نفت خام خریداری کرد که پایین‌تر از ماه ژوئن بود اما همچنان حدود 12درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

عربستان با صدور 940 هزار بشکه در روز، دومین تامین‌کننده نفت چین در ماه جولای بود. آنگولا با صدور 921 هزار و 520 بشکه در روز، سومین تامین‌کننده بزرگ نفت چین در ماه جولای بوده است. میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه جولای با 45/ 0 درصد افزایش به 568 هزار و 720 بشکه در روز رسید، در حالی که میزان صادرات نفت عراق به چین با رشدی 16درصدی به 857 هزار و 20 بشکه در روز رسید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.