| کد خبر: 252895 |

بررسی ها نشان می دهد:

◄ کمبود اصلی در صنعت هوانوردی کشور ناوگان و صندلی است

تا زمانی که تعداد ناوگان کشور به بیش از 400 فروند عملیاتی نرسد، ساخت فرودگاه جدید در کشور توجیهی ندارد.

تین نیوز

کارشناسانی که در مطالعه طرح جامع حمل و نقل هوایی همکاری می کنند معتقدند تا زمانی که تعداد ناوگان کشور به بیش از 400 فروند عملیاتی نرسد، ساخت فرودگاه جدید در کشور توجیهی ندارد.

به گزارش تین نیوز ، با توجه به طرح موضوع مطالعات جامع حمل و نقل هوایی کشور توسط معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا ابراهیم پور یکی از کارشناسانی که در اجرای این طرح همکاری دارد اطلاعاتی در مورد آن ارایه داد.

ابراهیم پور گفت: مطالعات جامع با هدف برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلندمدت صنعت و اولویت بندی سرمایه گذاری ها و پروژه ها صورت می گیرد.

وی افزود:  گام نخست فاز اول مطالعات طرح جامع حمل و نقل کشور با آمارگیری از مسافران کلیه شقوق (جاده ای، ریلی و هوایی) در سال 1394 برداشته شد و نتایج آن در سال 1398 توسط مشاوران مربوطه تقدیم وزارت راه و شهرسازی گردید.

بیشتر بخوانید:

او عنوان کرد: خروجی فاز نخست طرح جامع، برآورد تقاضای مسافر و بار بین شهرستان های کشور از طریق هریک از شقوق حمل و نقلی است.

ابراهیم پور گفت: در فاز دوم شبکه بهینه در هر یک از شقوق حمل و نقلی با استفاده از نتایج فاز نخست و مدلسازی های ریاضی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور، از دیرباز فشارهای سیاسی نمایندگان مجلس و دولت در استان ها و شهرستانها، عموما تحمیل سرمایه گذاری های کمتر اثربخش بر پروژه هایی با اولویت کمتر از دغدغه های سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی بوده است.

او افزود: از این رو وجود طرح جامع - درصورت متعهد بودن به اجرا توسط دولت -  نقش به سزایی در کاهش اسراف سرمایه های ملی خواهد داشت. در واقع سرمایه گذاری های ملی باید بر اساس میزان تاثیری که بر پوشش تقاضای بیشتر در کل کشور می شود، برنامه ریزی گردد.

این کارشناس عنوان کرد: کمبود (Gap) اصلی در صنعت هوانوردی کشور ناوگان و صندلی است. درواقع تا زمانی که تعداد ناوگان کشور به بیش از 400 فروند عملیاتی نرسد، احداث فرودگاه جدید در کشور توجیهی ندارد. این امر نشان دهنده اولویت تامین ناوگان نسبت به احداث و توسعه فرودگاه های کشور است.

ابراهیم پور ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از بودجه عمرانی شرکت فرودگاه ها صرف احداث یا توسعه فرودگاه های کوچک متاثر از فشارهای سیاسی است، درصورتی که سطح سرویس فرودگاه های بزرگ کشور مطلوب نبوده و در ساعات اوج بعضا سطح سرویس غیرقابل قبول (متراکم) در هر دو بخش هوایی و زمینی رخ می دهد که همگی مان تجربه کرده ایم. از این رو امیدواریم نتایج طرح جامع حمل و نقل هوایی کشور - به عنوان سند بالادست - نقشه راه توسعه صنعت هواپیمایی کشوری بوده و اجازه تخطی از آن به واسطه فشارهای سیاسی داده نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    باباجون؛ کف طیاره موکت کردن چرا ناشکری میکنند. منچ هم بازی کنید. از طرف جمعی جایرو داران.